måndag, november 19

Sugarcoated (Aimee Mann)

Det finns stjärnor i mörkret. Vi kanske bara inte ser dem ibland.
Är vi så dumma att vi blundar, eller är vi helt enkelt blinda?
Jag ser dig, min stjärna - jag blundar inte.
Jag vet att du finns där.

+
Var pigg imorse
Såg Scrubs på Staden och Framtiden
Träffade Albin på stan och slog honom (utan att jag tänkte på det)
Träffade Alexander på stan (honom kramade jag istället)

-
Hungrig (inte så jättegod mat idag)
Trött nu
Seg dag

Idag har jag varit rätt poetisk
Inte för att jag har skrivit någonting själv
Har mest läst andras dikter istället
Dikter får mig på bra humör

Ge mig gratis sms!

- VISST HATAR JAG PERFEKTA POJKAR - av jaggårbaranermigsockerdricka.nu

Du är den där söta indiepojken med randig tröja på favoritcaféet med favoritteet på min favoritplats som är näst närmast mig. Men bara näst närmast. Kom sätt dig här brevid istället.

Du är den där charmiga poppojken med samma musiksmak som mig och samma åsikter som mig och ibland ler du till och med när vi ses men jag vet inte ens vad du heter. Får man fråga;
vad heter jag? jag menar..
hej vad heter du, vem är du?

Du är den där man blir kär i bara av att känna din doft när du går förbi. Du säger inte mycket och inte jag heller men du, du vet det kanske inte men
jag gillar din halsduk.

Du är den där pojken som alla tjejer är kompis med och jag vill också vara kompis med dig eller okej, jag vill vara mycket mer än så.
jag vill ha dig här brevid när hjärtat slutat slå.

Du är den där man ser stå utanför och röka och det spelar ingen roll om jag blir kedjerökare när jag rökt minst tio gånger tidigare idag.
Det är det värt för att få vara nära ett tag.
Har du eld så det blir över glöd till mig?

Du är den där söta indiepoppojken med fin tröja och fin halsduk och jag är som du och du är som jag och jag vill ha dig men du är en såndär jag aldrig kommer att få ta i.

-

Och bara för att ingen någonsin har skrivit såhär till mig, och jag blir så avundsjuk på henne:

- bara liksom låta bli att tvätta av det - av deltidsdeprimerad sockerdricka.nu

Hej Jenny.
Har nyss spelat piano.
Jag stämde pianot efter dina hjärtslag.
Det blev så sorgset.
Jag vet en flicka som gråter
när hon spelar violin liksom.
Sen kom ett barn
och sa Varför gillar inte regnet solen för
Fint.

Lyssnar på Katy Song.
Som är typ som att höra dig
prata trots att du är tyst.
Har alltid vetat att den handlar om dig.
Trots att du är någon busshållplats bort.
Fick nyss höra att huset ska säljas. hah.
Okej, liksom.
Jag måste vara ute härifrån i
maj eller så. Inuti dog jag.

Inuti dog jag verkligen, älskling.

Efter att vi träffades första gången
så bara min tröja doftar jenny
och jag tänker alltid använda den
.
I ditt rum när vi satt på golvet
i torsdags så kändes det som att
luta mitt ansikte mot din axel var
det finaste typ någonsin.

Jag älskar dig så väldigt mycket, Jenny.
Har tänkt att säga det så väldigt många gånger. Bara att vakna med dig är så
stort för mig.
Jag gillar inte minnen egentligen.
Där står glaset med vatten på
golvet som jag bara drack ur hälften av.
Din mamma kommer väl städa bort det.
Jag har blivit så glad varenda gång
jag bara fått ett sms ifrån dig.
Det är så mycket från den där
serien som vi såg på vid nyår.

Jag vill inte åka, Jenny.
Jag vill vara kvar här med dig
.
Följ med mig istället.
Sen slutar det med typ
jag undrar om hon tänker på
mig ibland också. det gör hon nog


Får jag låna din mage att liksom
bara råka lämna kvar huvudet på?
Med flit så klart.
Det hade varit så fint att gå genom
sommaren med dig.
Man måste alltid ha mål med livet, tror jag.
Du är det finaste jag vet.
Och jag vet att jag alltid kommer
älska dig. För du är så mycket genom att bara
vara dig själv.
Jag vet inte vad som kommer hända.
Hur man någonsin ska kunna lösa
något av det här.

Du kan väl spara glaset jag drack
ur senast
tyda mina fingeravtryck på det
bara liksom låta bli att tvätta det.

När jag var lite yngre så sa jag alltid
Om du mår dåligt någon natt.
Gå till den vackraste platsen som du känner till. Därifrån är det alltid 23 steg till stjärnhimlen.
och Var inte rädd om dig
(be någon annan vara det)


Allt jag vet är att ingenting är
detsamma utan dig.
Höftknölar. Glas vatten.
Katy Song. Höjda Ögonbryn. Kryddhyllor.
Karlstad. Ont i magen som liksom aldrig slutar. Busshållplatser. Skakande. Knakande.
Dina små ögon som det finns så mycket stort i.
Att dela en chokladkaka på två. Små skratt.
Små stunder. Kärlek.

UNGEFÄR NU BÖRJAR JAG GRÅTA MEN JAG KOMMER INTE VÄXA AV DET ALDRIG BLI SÅ
LÅNG ATT JAG ALLTID NÅR DIG ALDRIG BLI STARKARE ÄN NÄTTER DÅ DU ÄR SÅ ENSAM SÅ ENSAM SOM JAG SÅ JAG BARA VILL KRAMA OM DIG FÖR ALLA ÄR SÅ ENSAMMA PÅ NÄTTERNA UTOM JUST DE SOM VÄXER I VARANDRA.

Lyssna gärna på ”Berg & dalvana”
(hade ett ex för mycket av Hagnesta Hill så du får den) och ”Elever” med Kent.
De handlar om dig.
För dig kanske det inte spelar lika stor roll.
Det vet jag inte. Du kanske inte känner exakt samma sak. Precis lika mycket.
Då är det också okej. Bara det är ärligt.
Vet inte vad du vill göra nu.
Kanske bara avsluta allt med en gång
eller försöka lösa det på nåt sätt.
Det låter säkert som jag är typ besatt.
Egentligen älskar jag dig bara mer
än någon annan förstår.
Det finaste i livet är nog när någon förstår en.

Du får gärna höra av dig efter detta.
Det hade varit fint att bara sitta ute en natt med dig. Luta sig mot dig. Bara andas.
Förlåt att jag kommer och
lämnar det här till dig trots att du mår dåligt.
Vissa saker kan inte vänta.
Hoppas du inte blir alltför arg.
Antagligen kommer du se att mina ögon
inte är alltför glada.
Det är de inte.

Men antagligen är de fulla av kärlek.

Din Oskar.


jag har domnat bort i foten


1 kommentar:

  1. Åh jag gick in på hennes sida och började läsa/lyssna. Fan va känslig jag är. sitter ju och bölar. Jag älskar att lyssna på poesi när den är som bäst= när den läses upp av någon som verkligen kan beröra med sin röst. Önskar att jag också kunde det :O

    Tihi tack för ditt inlägg :) för nu fick jag nått att göra ^^ har förresten lagt upp ett winnerbäck-klipp på mon blogg. blir ett per dag :P

    SvaraRadera