lördag, november 24

The calendar hung itself... (Bright Eyes)

så står du där
med fruset hår

när du ser hur allt
utom snön
faller

så vacker du är

med frostad blick

när du märker att alla

utom du
faller


-
Det enda jag har sysselsatt mig med idag är att jag har lyssnat på Bright Eyes och några andra låtar från andra artister. Därför har jag inte tänkt skriva någonting mer om vad jag pysslat med idag (för att det inte finns något mer att skriva), utan jag ska skriva om något annat.

Jag önskar mig en kissekatt i julklapp, men jag tvivlar på att jag kommer att få en, eftersom mamma har sagt nej. Men man kan ju alltid hoppas... Jag har alltid velat ha en katt, men jag har aldrig fått en. Syster har fått två katter, en kanin och en ödla. Och lilla jag har inte fått ett enda djur. Mammas ursäkt har varit att vi haft så många djur, och då skulle jag få en katt när Kirren dog, men mamma verkar inte vilja hålla det löftet. Hallå mobbing!
-
Kramar måste vara bland det bästa som finns! Ibland är det liksom det enda som behövs för att en dålig dag ska bli bra. Det eller ett ordentligt samtal i telefon eller IRL.
Intimitet är väl ett grundbehov varje människa har, mer eller mindre. Jag blir galen nu när jag inte har pojkvän. Vem ska jag nu krama? Jag får inte tillräckligt kroppskontakt. Jag höll på att säga att jag helt plötsligt förstår hur våldtäkter uppkommit, men jag ändrade mig. Det är inte riktigt samma behov jag har, men.... gaah, jag går ju under snart!
-
Älska mig nu

3 kommentarer: