tisdag, oktober 9

Jag har väntat på ett regn (Lars Winnerbäck)

Och det har jag faktiskt. Jag har väntat på ett regn. Igår kväll kom det och jag bara öppnade fönstret och satt och kände doften av kall höst och regn. Mmm, jag kan aldrig tänka lika bra som då. Jag älskar verkligen doften av regn, kyla, snö och frost. För det är klart att det luktar speciellt. Satt där i min säng med filt och en massa kuddar. Kände mig dock lite ensam, så jag ringde till hemlighetsmakarN och pratade en liten stund. Mamma var tvungen att säga till mig för att jag skrattade så högt så att de andra i familjen inte kunde sova.

Igår mådde jag inte alls så bra, men jag fick finafina sms av min kåmpis-anka och det gjorde mig aningen på bättre humör. Sedan skrev jag dagbok för första gången på typ en månad. Det fick saker att kännas lite bättre.

Måste komma ihåg att hämta ut biljetterna till Lars Winnerbäck, annars kommer jag att glömma av det helt. Men jag har så mycket nu i veckan. Eventuellt har jag tid att hämta ut dem på torsdag.

Träffade Gustav alldeles nyss och förutom att jag återigen följde honom till hans skåp så bad han mig bestämma vilken Tori Amos-låt jag tycker är bäst av de tre jag typ har lyssnat sönder. Även fast jag stod där och lyssnade igenom låtarna i mitt huvud en lång stund (och tydligen såg rätt rolig ut) så kunde jag inte komma fram till något. Sedan kom vi fram till varför jag inte går runt med mp3 så ofta... Jag börjar nämligen sjunga inombords, och förutom det så börjar jag "guppa" för att jag diggar musiken.

Idag gick jag och funderade på varför hela Kaplan plötsligt luktade smultron. Jag var helt fascinerad av att jag aldrig liksom lagt märke till det förut. Sedan upptäckte jag att det var Gustav som luktade smultron xD Fast det var hans tuggummi, men ändå :)

Jag hade en lektion idag. Började tjugo över tio och slutade tio i tolv, och nu sitter jag kvar här på skolan för att jag tycker att det är så otroligt roligt här... (inte, men jag väntar på att de andra ska ha färdigt sin lektion så att jag kan prata projektarbete med dem)

Funderar på att fara och hälsa på farmor och farfar, men jag vågar inte ringa och fråga om de är hemma. Sen vill jag helst att familjen ska vara med när jag hälsar på dem.

1 kommentar: