fredag, maj 23

Tvångstankar

Jag antar att du också har några vardagstvångstankar?

Jag har följande:
- Ser jag en bil när jag är ute och går så MÅSTE jag springa/gå fort så att jag hinner före den till ett mål som jag bestämmer då. Oftast postlådor eller lyktstolpar
- Jag kan absolut inte gå på A-brunnar
- Jag MÅSTE gå på K-brunnar
- Är det stjärnklart MÅSTE jag stå och titta på dem en stund innan jag kan gå in
- Vågar ingen annan något som ändå är överkomligt så MÅSTE jag (nästan) göra det
- Finns det en spegel så MÅSTE jag kolla i den för att kolla att allt står rätt till med utseendet. Gäller även skyltfönster (fast inte hela tiden då xD)
- Har jag pengar MÅSTE de försvinna snarast möjligt

Jag har nog många fler också, men det var de jag kunde komma på just nu.

Sen vill jag kolla vad ni tycker. Om du sitter i kors med benen, vilket ben har du helst överst?
Och vilken arm har du helst överst när du lägger armarna i kors, och vilken tumme har du överst när du knäpper händerna?
För mig är det: höger ben, vänster arm och vänster tumme överst :)

3 kommentarer:

  1. Jag måste:

    - sitta på vänster sida bak när jag åker bil

    - undvika a l l a brunnar

    - låta det gå fram minst två signaler innan jag svarar i telefonen

    - kolla igenom alla kanaler på teven innan jag stänger av den, även om jag vet vilka program som sänds

    - gå runt och kolla att alla fönster är stängda och kolla att dörren är låst (även fast jag vet att den är låst)

    Haha, jag har en masssa mer, men jag vågar inte skriva alla :P Det är ju pinsamt xD

    SvaraRadera
  2. höger ben, vänster arm, höger tumme.

    SvaraRadera
  3. Det är ändå kul att folk har små "egenheter" :)

    SvaraRadera