torsdag, maj 15

När jag vaknade imorse stod regnet som spö i backen... trodde jag, alltså. Det visade sig vara snö som föll lika tungt och fort som regn, så vår infart blev vit på bara några minuter. Som tur var kom solen fram nästan direkt efteråt, så nu är det borta igen.

Körde bil till skolan idag och var dessutom och hämtade ut mitt körkort. Jag är ful, nu kommer det vara konstaterat i typ tio år framöver. Wiei!
Efter skolan skulle jag köra till ÖB och köpa färg, men först tänkte jag fel och körde dit ÖB var förut och sedan, när jag hittat rätt, köpte jag ljus, en tallrik, en mer och godis (och färg, då)

Nu sitter jag och kämpar med min fördjupningsuppgift till litteraturvetenskapen. Hur framställs kvinnorna i Macbeth? Tja, det är med två kvinnor (+tre/fyra häxor), så det finns inte så mycket att utgå ifrån.

Det suger att jag tänker så bra saker (enligt mig själv) som jag vill dela med mig av till andra och sedan när jag ska formulera det, i till exempel en diskussion eller under ett muntligt förhör så får jag fram början och sen går det inte längre. Min hjärna slutar helt enkelt fungera. Speciellt om någon avbryter mig... Då kommer jag aldrig någonsin få fram det jag ville säga. Det är synd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar