måndag, maj 12

Oftast är jag ändå rätt nöjd med mitt utseende, men det finns verkligen dagar då självförtroendet svackar. Idag är en sådan dag. Jag undrar vad som gör att man får sådana dagar. För oavsett hur du nu, min käre läsare, ser ut så har du onekligen haft (antingen ett fåtal eller så vet du alltför väl vad jag pratar om) någon sådan dag.
Till att börja med kan det ju självklart ha att göra med att man har en dålig dag, helt enkelt. Både utseendemässigt (håret blir inte som du vill, inga kläder tycks passa på dig) och till humöret. Det jag tänker mest på är hur sjukt mycket humör påverkar hur du ser ut för andra. För att fortsätta i utseendespåret ett litet tag till så tänkte jag bara på det här att om man TROR att man är snygg, eller om man verkligen känner sig snygg så blir man snyggare. Tror du på det? Jag tror ändå på det. Att den där lilla extra gnuttan av snygghet kommer från insidan. Det MÅSTE jag få tro.
Sedan att man bara ler när man svarar i telefon, till exempel. Där har vi också ett exempel på någonting man gör som gör att andra får ett bättre intryck. Även om det inte syns att du ler, så hörs det på rösten.
Det här är sådant jag tycker är sjukt intressant. Hur vissa saker i till exempel kroppspråket som andra inte märker annat än undermedvetet (om man nu inte letar efter det, förstås) kan förändra ett helt intryck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar