måndag, maj 12

Nya himlar och trottoarer, tack

Min vän, gatorna krymper och den här staden har blivit en storlek för liten för oss. Inga löv leder vår väg längre. De har sedan länge blåst härifrån.
Är det inte vår tur snart?

Doften av en ny stad och okända trottoarer där vi aldrig satt våra fötter tidigare. En längtan efter nya hinder att komma över och nya himlar att nå.
Vad stoppar oss egentligen?

Livet står och trampar i väntan på oss, men vi är alldeles för fega för att våga kasta oss ut och hoppas att livet får fart på sina vingar och fångar oss.
För tänk om livet sviker oss när vi behöver det som mest?

Glöm aldrig bort att andas, även om det känns tungt just nu. Livet kommer kanske inte alltid till den som väntar, men det var länge sedan vi var på en skattjakt. Låt oss leta rätt på livet. För jag lovar, vi kommer hitta nya himlar att sätta våra fötter på.

6 kommentarer:

  1. du är helt underbar. precis vad jag ville höra. lite tungt just nu.

    SvaraRadera
  2. hm. det är grönt. eller rött. jag har mens.

    SvaraRadera
  3. :/ Jobbigt, men du kan ju alltid trösta dig med att det går över så småningom... eller så kan du trösta dig med choklad. Det brukar jag göra.

    SvaraRadera
  4. Jag vill trösta mig med lite dålig fransk engelska och sömn.

    SvaraRadera
  5. Sov du lilla videung, imorgon så är det bara vår projektarbetesfilm och lite staden.. Det går över, förhoppningsvis.

    SvaraRadera