söndag, april 20

Lördag

Igår åt vi på Krysset (eller, vi hämtade mat därifrån), spelade eon och sedan såg vi bitar ur Hairspray och Cloverfield...

Idag har jag suttit ute i solen och försökt få någon färg (förgäves) och sedan har jag suttit inne vid datorn (vilket sannerligen inte ger mig mer färg).

Om ungefär en månad far jag till Frankrike. Det känns väldigt långt bort, med tanke på allt jag ska hunnit göra innan dess. Dessutom missar jag lärarfesten på måndagen den andra juni, eftersom jag kommer hem runt tolv på natten. Det sög, jag hade verkligen velat vara där.

Imorgon är det seminarium på religionen (vet inte ens vad vi ska svara på för frågor, men äh) och så vidare, och på tisdag bär det iväg till halkbanan. Usch, jag vill skjuta upp allting och ta det någon annan gång. Men det går ju som inte. Sug.

I övrigt då? Jag är glad, för nu är det äntligen ljust och våren verkar vara på väg. Bort med allt mörker och fram med fina skor och klänningar och det där extra breda leendet. Det märks verkligen på alla att det är vår nu. Alla blir som gladare, även om de också har sjukt mycket att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar