söndag, april 13

Inatt drömde jag att jag skulle göra teoriprovet och var jättenervös. När jag kom till lokalen så satt hur många som helst där. Bland annat Samuel, Carro och en kille som jag tydligen varit tillsammans med tidigare (ingen jag visste vem det var iaf, men i drömmen var det klart). De satt och väntade på att vara med i en audition för Idol och jag kom på att jag också skulle vara med. Vi hade skrivit upp oss på en lista, så vi skulle veta i vilken ordning vi skulle komma. Av någon anledning så hade alla skrivit jättekonstiga namn, typ skolkarN, krispsallad, B!tcH o.s.v. Men mitt namn stod som vanligt i alla fall. Samuel och "mitt ex" stod överst, sedan var Carro femma och jag var typ tia eller någonting. Både Samuel och "mitt ex" kom vidare och fick presentkort på Max för 500. Då blev jag nervös, för jag ville verkligen ha ett sådant också, och jag trodde inte att jag skulle komma vidare.
Hur som helst så var "krispsallad" precis före mig på listan, och det sjuka var att hon såg ut som ett salladsblad (det gjorde B!tcH också) och kunde bara låta som ett salladsblad (HAHAHHAHA, ALLTSÅ, VAD HÄNDER I MINA DRÖMMAR!? xD). Medan jag väntade på min tur kom jag på att jag inte ens visste vad jag skulle sjunga, så jag fick panik, men sedan kom jag på att jag kunde sjunga "Almost lover" av A Fine Frenzy. Precis som jag kom på det så började hon som satt bredvid mig att sjunga den, så jag tänkte att jag inte kunde sjunga samma som henne, så jag försökte komma på en annan låt. Bestämde mig för "Jackie's strength" av Tori Amos, men då började hon sjunga en blandning mellan Almost lover och Jackie's strength. Då började jag misstänka att det var en dröm, men jag sa i alla fall till henne att det var bra låtar hon sjöng på, och att Tori Amos och A Fine Frenzy var bra, men hon visste inte vad jag pratade om, eftersom hon tydligen bara hört en mix mellan de två låtarna med någon technoartist.

Sen vaknade jag och var sugen på att äta på Max och hade "Jackie's strength" på hjärnan, samtidigt som jag blev väldigt orolig inför teoriprovet xD

1 kommentar:

  1. 500 kronor på Max?! Bah! Mina talanger är värda mycket mer än 500spänn på Max!

    SvaraRadera