tisdag, april 15

Från bussresan hem idag:

Kille 1 ~20: Åh, nu vet jag vilken film jag vill se!
Kille 2 ~15: Jaha, vilken då?
Kille 1: Den här med grisen!
Den här Babe, eller vad den nu heter...
Kille 2: Va? Jag fattar inte, är det den hemskaste film du har sett?

Killar ~18 sitter och diskuterar någonting inom WoW.
Kille 1: Jamen, har du epic gear?
Kille 2: Näe, men snart...
Kille 3 (som inte varit med i samtalet tidigare): Vaddå "har du ättika?"


Idag har jag kört över spärrlinjer, irrat runt på Anderstorp och sedan blivit ikappkörd av en utländsk man som skrämde livet ur mig (var rädd för "Engla, part 2") som bara snällt undrade var Medlefors var. Rädd att jag inte kunde ge honom någon hjälp, dock...

Sedan har jag förstått ALLT om DNA, RNA och ribosomer (not... men mer än de som sov eller spelade Pokémon, skulle jag tro ;) hum hum...) och även hållit ett tal om att ljuga för sig själv och att det är bajs. Sprang runt på stan med Mikael en liten stund, men egentligen satt vi kanske mest still, när jag tänker efter. Kom ihåg vad du nu har lovat att ge mig i födelsedagspresent, Mikael!

Jag kom hem och vi åt kinamat (since syster är sjuk så kunde vi inte gå ut och äta), som var riktigt god och nu har jag precis placerat mig själv framför datorn igen... Vet inte riktigt vad jag ska göra idag. Jag har liksom bojkottat idén på filosofifördjupning, så jag tror att det kanske blir att plugga lite teori :) Kan behövas...

KRAM!

1 kommentar:

  1. det där med dna, rna och ribosomer hade vi förra terminen i biologin och jag hade ig+ på provet(fast det var också för att jag inte hade pluggat). genetik är inget särskilt kul område inom biologin.
    däremot evolutionen(som jag hade mvg på provet), som vi har nu, är mycket roligare.
    dessutom har jag lärt mig att plugg verkligen hjälper!

    SvaraRadera