måndag, april 14

Finally är jag färdig med mitt tal, men jag upptäckte just när jag kollade igenom betygskriterierna (det är inte ofta jag gör det xD) att jag inte är säker på om jag fått med det viktigaste (vad texten/bilden säger mig). Eller ja, jag har förhoppningsvis fått med det på något vänster, men äh! Jag får nog G i svenska hur det än går, så det ordnar sig nog :)

Nu är jag lite rastlös, för jag hade ju räknat med att det där skulle ta hela kvällen (okej, klockan är ändå halv tio, men jag hade räknat med MINST typ halv ett eller något). Jag tänkte börja på någon annan läxa, men alla är så stora, så jag skulle inte hinna göra den färdigt, och jag kan inte börja på någonting och sedan bara lämna det... Eller vänta nu, det är ju precis det jag är ytterst bra på. Det jag menar är att jag inte vill göra det igen. Öööh, ja...

För övrigt hoppas jag att jag inte får något sommarjobb, till skillnad från alla andra. Det här är min "sista sommar i frihet", så *** heller att jag tänker jobba under den. Jag vill glassa omkring (fick just en bild av att jag var en smält, rosa glasspöl som gled omkring i sand) och inte behöva bry mig om någonting speciellt.

Idag blev vi upplysta om att det bara är sex veckor kvar av skolan. Vissa tog det som någonting väldigt positivt, samtidigt som vissa tog det väldigt negativt.

+
Tänk bara när skolan är slut, inga mer läxor o.s.v.

-
Vi har alldeles för mycket läxor/prov o.s.v. att göra innan dess



Det finns i alla fall alldeles för mycket att göra just nu, men jag dör ifall jag bara måste göra skolarbete när jag är hemma. Därför ska jag nog hitta på någonting annat nu. Eller vänta, det är nog därför jag bloggar :)

Förresten kan vädret slänga sig i backen. JAG FYLLER ÅR PÅ ONSDAG, OCH DÅ FÖRVÄNTAR JAG MIG SOOOOOL OCH INTE SNÖ! (jag har en känsla av att mina förhoppningar kommer grusas som en halkig väg på vintern som man sen inte kommer kunna sparka på *gråter*)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar