lördag, september 29

Kom änglar (Lars Winnerbäck)

Idag är verkligen en "kom änglar"-dag...

Jag har spelat Hallelujah (i tre olika tonarter, för jag kunde inte bestämma vilken som var bäst) i typ en halvtimme och jag har gjort små försök till att städa, men det har inte gått något vidare.

-

Elvis never could carry a tune
she thought about this irony as she stared back at the moon
But if the silence takes you
Then I hope it takes me too
So Brown Eyes I'll hold you near
Cause you're the only song I want to hear
Running over the same old ground
What have we found?
The same old fears
Wish you were here

True love is cruel love
and you would if I would
but you never would
Yeah I'm sorry I was late
Well I missed the train
And then the traffic was a state

But I can't be arsed to carry on in this debate
But head and heart doesn't always agree on what to feel

Du hade mist den första illusionen
om den största myt vi hört sen vi var små.
För min del var problemet av en helt annan natur,
för krogen stängde redan klockan två.
Jag har visat var jag står
När du går så följer jag med dig
Om du vill ha mig, nu kan du få mig så lätt
Natten som kom sov du vaken och drömde om allt
som vi kunnat göra
Om någon som vill ge dig värme när allting känns kallt
och om någon att beröra.
Och jag kunde ha gjort vad som helst för att höra den tanken

Och som jag önskar att du var här nu
Jag vill bara höra dina hjärtslag
Och som jag önskar att vårt krig tog slut
Jag har lärt av mina misstag
Och du är lika ensam som jag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar