tisdag, september 11

I feel pretty


För två timmar sedan var jag fast besluten att jag skulle läsa Pride and Prejudice och sedan skriva om den. Jag kunde verkligen inte fokusera på att läsa, utan istället blev jag mer sur och sur över helt andra saker som hänt under dagen och under livet. Till sist orkade jag inte läsa mer, så jag la ifrån mig boken, och jag måste ha somnat direkt.
Vaknade nu, klockan åtta, och jag har haft en dröm som jag inte ska berätta vad den handlade om, men den fick mig i alla fall att inse att det viktiga är inte att göra andra nöjda, utan att göra sig själv nöjd. Och att om man kommer in på ett spår och inser att man valt fel, eller att man helt enkelt inte kommer längre på det spåret, så kan man faktiskt gå tillbaks och välja ett nytt.
Om man nu inte tycker att det är värt att kämpa för...
Jag kom ihåg en hel massa grejer från min dröm när jag vaknade, och jag tänkte att jag var tvungen att dela med mig av allt, för jag kände mig så glad och upplyst. Det var som en uppenbarelse, eller något... :P Men på de få stegen mellan sängen och datorn så hann jag glömma allt utom det där. Men jag kände mig så mycket bättre och gladare när jag vaknade. Jag pussade till och med min spegelbild (woah, jag vet... creepy...).

-

Innan min dröm hade jag verkligen bestämt mig för att jag inte skulle prata med någon före någon började prata med mig. Eller att bara vara tyst en dag... det vore skönt... Vet inte om folk skulle märka någon skillnad :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar