måndag, juni 30

Ja, idag också

De här fina pojkarna har jag umgåtts med idag. Fast först gick jag minsann på stan och spenderade de pengar jag fått (låna) av mamma och pappa idag. Köpt ett linne som jag tycker ser ut som en snuttefilt och som mamma tycker ser ut som ett udda påslakan, en mugg på Indiska (se bild nedan), en orange tygväska som är så ful att den blir snygg och som mamma skulle döda mig för om hon visste att jag hade den (vilket hon så småningom kommer att få veta) och lite annat smått och gott. Fick ett headset i försenad födelsedagspresent av Patric idag, så nu sitter jag och lyssnar på musik och så småningom ska jag spela lite :D
Efter jag shoppat färdigt gick vi och åt på Dallas och jag fick skrattattacker lite då och då, vilket var härligt. Hahaha, Patric berättade (minns inte varför han skulle berätta det) om att han legat på en Norrantidning när han var liten (vilket jag tokskrattade åt, för jag fick värsta ghettobilden) och jag och Otto skrattade oss fördärvade åt minnet av en serie vi ritat när vi var mindre.
Det här är linnet jag köpte då, och jag som döljer mig under det. Jag är en rätt trött människa som har lovat att jobba alltför många helger nu. Har lovat att jobba söndag och sedan kanske en helg senare i juli. Men det är ju bra att jag får jobba iofs. Pengarna är ju välkomna. Haha, sen har jag ju skämt ut mig totalt för min chef också! Han ringde när jag var ute och jobbade och jag fick panik när det ringde, så jag svarade lite snabbt "ja, hej det är nathalie!!" och sedan tyckte jag att det lät som Gustav som härmade mig och sa "heeeeeej, det är nathalie", så jag började tokskratta. Då presenterar personen i andra ändan sig som Kent, min chef, och jag kan inte sluta skratta för att jag har börjat så jag ursäktar mig och försöker sansa mig xD Så ringde han mig tidigare idag och jag var precis nyvaken, så jag svarade "öööh, hallå?"... Han MÅSTE ha ett bra intryck av mig, jag är bombsäker!
Dessutom har jag en jobbarkompis som ska till Rom om någon vecka. Han bad mig tipsa om smultronställen i Rom. När jag då berättar om Rom för honom och vad som var bäst så får man ju såklart lust att fara tillbaks. Verkligen... med samma personer också, det vore jättehärligt!
Men det blir ju lite dyrt att fara igen ;) Nåja, man får nöja sig med det lilla. Det kan ju bli precis lika bra. Jag har tänkt hitta på så mycket som möjligt i sommar, så jag hoppas att alla andra har samma inställning som jag har! Jag vill bland annat cykla, bada, ha picknick och så vidare. Kändes lite fantasilöst uppe i mitt huvud just nu, tyvärr. Ni får gärna höra av er om ni ska hitta på någonting, för jag är på det mesta! Blir så
rastlös om jag bara ska sitta hemma och inte göra någonting alls.
Ja, den här bilden är alltså precis vad jag ser framför mig just nu. Krangaffischen från förra Trästockfestivalen, ett bananskal som jag kreativt (eller slött) lagt i ett ölglas, muggen jag köpte på Indiska, ögonskugga och nagellack och till vänster skymtar några sällskapsspel. Vet inte varför jag ville visa er, men ni jublar säkert av lycka när ni ser den här bilden! Jag tror det, på riktigt. Åh, och nu blev jag jättesugen på att se Varan-TV!
Jag kom på vad vi ska göra i sommar! Vi måste ha en musikkväll där alla tar med alla möjliga instrument (inklusive sångröster) och ackordpapper och allt och så försöker man göra något tillsammans. Okej, jag vet att det bara jag är som är på på något sådant, men jag kan ju hoppas att någon annan som läser det här tycker att det låter som en bra idé, så att vi åtminstone blir två personer... Och så kan man sitta ute och spela på kvällen och kanske dricka lite vin, eller vatten eller cola eller tranbärsjuice och bara känna hur bra livet egentligen är. Fast det är nog bara min bild av lycka. Jag tror det. Du har säkert din egen speciella bild av hur lycka är. Men det där är min. Snälla gör så att den blir sann?

3 kommentarer:

  1. Att spela och sjunga vid en brasa sena sommarkvällar ÄR lycka i livet

    SvaraRadera
  2. Ja, det är det! Önskar bara att folk ville göra det med mig :)

    SvaraRadera
  3. Jag vill göra det med dig ^_^

    Hmm, vet inte var jag ska börja men det var ett tag sen jag hade sådär kul som vi hade igår haha XD

    Alltså, det var ändå lite för klockrent när jag berättade om att jag låg utvikt på norran hahahahaha XD Alltid kul när man formulerar meningarna fel XD

    Skulle du vara sugen göra något igen så är det bara höra av dig (eller så tjatar jag och ser om du har tid någon gång) =D Vi har fortfarande kvar att fika, du, jag och Otto, så vi förväntar oss att du vill göra det =D

    SvaraRadera