torsdag, juni 12

Sitter och ska göra ett fodral till pappas skiva som han ska ha på han och hans kompisars "musikfest" (de dricker öl och ger skivor till varandra, som de lyssnar på under kvällen). Här är pappas förslag till låtar man ska lyssna på i år:

THE NOMADS - RAT FINK A BOO-BOO
JOEL ALME - I NEVER SAID I WAS BRAVE
THE FRATELLIS - MY FRIEND JOHN
EMMYLOU HARRIS - SHORES OF WHITE SAND
HÄSTPOJKEN - UTAN PERSONLIG INSATS
JOHNOSSI - UP IN THE AIR
BILL WITHERS - HARLEM
SHOUT OUT LOUDS - TONIGHT I HAVE TO LEAVE IT
ANITA LIPNKKA & JOHN PORTER - OLD TIME RADIO
MARKUS KRUNEGÅRD - JAG ÄR EN VAMPYR
JOEL ALME - THE SEVEN ISLANDS
DAVID URWITZ - EN EFTERMIDDAG
ALABAMA 3 - PEACE IN THE VALLEY
THE HOURS - BACK WHEN YOU WHERE GOOD
ICICLE WORKS - UNDERSTANDING JANE
THE CORAL - PUT THE SUN BACK
JOSHUA RADIN & SCHULYER FISK - PAPERWEIGHT
GARY LOURIS - SHE ONLY CALL ME ON SUNDAYS
POPSICLE - LOVEFLIES
EMMYLOU HARRIS - BEYOND THE GREAT DIVIDE
JOEL ALME - THE QUEENS CORNER
MONTT MARDIÉ - HOW I WON THE WAR

Själv har jag då inte hört hälften av låtarna, men jag har tänkt göra det eftersom pappa har rätt lika musiksmak :) Och så tycker jag att det är en råkul grej att de träffas och ger varandra skivor med bra musik... nackdelen är väl att jag inte kan göra det för att jag lyssnar på sådan musik som alla ändå redan har hört :P

Idag jobbade jag mitt första skift som ensam... och imorgon har jag inskolning igen. Känns lite konstigt när jag redan jobbat ensam att sedan ha inskolning igen :P nu börjar jag som ha koll på folket jag ska köra runt till och ha hand om. Men nästa vecka blir det inskolning i andra gruppen. Synd, eftersom jag gärna hade jobbat i enbart den här gruppen jag är i nu, men de behövdes tydligen vikarier där med.

2 kommentarer:

  1. Din papa har sannerligen spännande musiksmak. Kan man vara över 30 och ha koll på Joel Alme? -Underbart!

    SvaraRadera
  2. Min papa har spännande musiksmak, det tycker jag :) haha, jag har då inte koll på Joel Alme.. alls :P eller jo, han spelade någon låt för mig någon gång i bilen.
    Nåja, men jag tipsar honom och han tipsar mig om bra musik. Det är goodie

    SvaraRadera