söndag, juni 29

Lite sådär, så du vet

You're just one pair of shoes in the world of feet
Du räcker inte till, det finns för många att tänka på och du kan inte dela på dig själv. Du räcker inte till för alla även om du vill. Du räcker inte till, dina tankar är större än dina handlingar och dina ord större än vad du egentligen kan lova. Du räcker inte till, det vet du om, men du slutar inte försöka för det.

If you need a friend, I'm sailing right behind
Du kanske har saknat mig någon kväll då du varit ensam med dina tankar eller när du varit i en grupp men ändå varit ensam? Du kanske har velat ha någon som kunnat stå vingligt bredvid dig och som försökt stötta dig men fallit med dig till sist? Du kanske har tänkt på mig samtidigt som jag har tänkt på dig? Du kanske har velat ta min hand hela tiden?


Take me to the place where you go, where nobody knows if it's night or day
Jag har hängt överkastet för mitt fönster, inte en enda solstråle kommer in i mitt rum längre. Jag har slutat skilja på natt och dag, båda gör mig ändå trött och jag kan hur som helst inte sova. Jag har inte slutat leta efter något jag kan behålla, något jag kan hoppas på, jag har bara slutat drömma om den dagen jag kommer hitta det jag söker efter. Jag har dödat mina blommor, de tyckte inte om för mycket omtanke. Inte tyckte de om för lite heller.

Where is that simple day
Before colours broke into shades
And how did I ever fade into this life
And I never want to let you down
Forgive me if I slip away

Jag springer, letar, faller, halkar, irrar, ramlar vart jag mig i världen vänder.
Jag räcker inte till, jag vill vara där för dig jämt, jag vill ta vår lycka och göra den möjlig.
Jag trampar dig bara på tårna.



Min hund är fin och jag är egentligen rätt glad, även om jag alltid lyckas framstå som ledsen när jag skriver här.

2 kommentarer:

  1. Jag kommer alltid att finnas här för dig. Behöver du ett extra ben att stå på så finns jag där för dig.

    Förlåt om jag ibland verkar tjatig. "Natta, när ska vi göra något?" måste du ju vara lite less att höra? XD

    Vi träffs ju imorgon, och jag är nog så glad för det. Tack för att du tar dig tid Natta :D

    SvaraRadera
  2. Deppardiarium ... fast ändå inte, eller? Ja, du vet ju att du kan prata med mig om det mesta, ifall du vill/behöver. Fint skrivet, nontheless.

    SvaraRadera