lördag, december 1

Hallelujah (Imogen Heap)


Igår kom jag in till stan runt 09.45 - precis i tid för att missa bussen till skolan. Därför gick jag in på Vintergatan i tron om att jag skulle kunna köpa tuggummi medan jag väntade på 10.15 bussen till skolan. Dock var Ica stängt, men de skulle öppna klockan 10.00, så jag ställde mig där och väntade med ca. 5 små tanter som var jättesöta och stod och klängde lite mot gallret. Jag menar; vad kan vara mer spännande än att komma in först på Ica när de har nyinvigning? Fem minuter senare var det inte alls sött, utan bara absurt. HELA Vintergatan var fylld med tanter (& tillhörande gubbar, som inte var lika engagerade) som stod utplacerade lite här och där. När klockan började närma sig tio kunde jag typ inte sluta skratta. Alla stod med sina kundvagnar och såg ut som att de väntade på deras livs höjdpunkt; att få raca med kundvagnar inne på Ica. Självklart gällde det att placera sig så långt fram som möjligt. HAHAHA, alltså jag dog typ när jag stod där. När gallret då till sist öppnades så rusade alla in. Jag stod rätt långt fram, och kunde inte komma ur strömmen av tanter (trots mina försök) och när jag väl accepterat att jag var tvungen att gå in på Ica och började ta ett steg framåt så stirrade en av tanterna surt på mig som om jag försökt tränga mig eller någonting. Allt var bara så sjukt! Men det var nog en höjdpunkt i tanternas tråkiga vardag. Det blev även en höjdpunkt i min. Jag har inte skrattat så mycket på länge.

Tog mig till skolan, men slutade 11.20, så jag gick på stan från dess till 14.00.

Såg tre avsnitt av Heroes när jag kom hem, och sedan under kvällen gjorde jag inte så mycket (utom att ta bilder på mig själv ;P), utan jag såg slutet av Idol, slutet av något Criminal Minds och även mitten/slutet av Smala Sussie, som faktiskt var riktigt rolig! :)



Idag har jag mest varit arg över hur vissa beter sig.
Och annars har jag bakat lussekatter.

1 kommentar:

  1. jag tycker att små tanter som trängs är läskiga :O

    SvaraRadera