onsdag, december 5

No one would riot for less (Bright Eyes)

Egentligen borde jag sitta och skriva på mitt tal som jag ska hålla imorgon (som är långt ifrån färdigt), men då blir det ju desto roligare att blogga! Så jag passar på.

Min pappa är söt och har laddat hem "absolute indie-christmas" (eller något sådant) ^^

Jag dagdrömmer sjukt mycket nuförtiden, och det gör mig rätt ledsen när jag vaknar upp och inser att allt bara varit en dagdröm och aldrig kommer kunna bli verklighet. Jag vill spy på alla som ser ut att ha det så bra, bara för att jag är avundsjuk. Inte ens kramar kan trösta mig längre... Eller, jag vet inte, för ingen vill krama mig längre. Jag känner mig obehövd och värdelös. Äcklig och... nä, nu får jag ge mig. Jag vet inte om jag mår bättre eller sämre av att skriva allt det där, så jag låter nog bli. Jag tycker inte så synd om mig själv som jag kanske låter som att jag gör.

Mats: "Jag kan vara bas... eller tenor... det beror på hur hög jag är"

Mitt tal ska i alla fall handla om varför man inte bör göra slut över msn/sms/telefon. Hur seriöst låter det talet, på en skala från 1-10? x) Nåja, det är i alla fall lätt att prata om. Jag kommer inte behöva några stödord, bara jag först skriver ner det jag ska prata om lite. Men det har jag inte gjort ;(

Såhär är min förutspådda morgondag av mig:

1. Jag vaknar och ser att jag inte skrivit klart mitt tal i sängen, som jag hade tänkt göra innan jag somnade (men jag vet ändå att jag alltid somnar när jag ska göra det)
2. Jag får panik och stresskriver ihop någonting som inte alls är sammanhängande
3. Talet går skit, och jag blir förvirrad på Digitalt Skapande för att jag inte har gjort det vi skulle ha gjort till imorgon, och dessutom förstår jag ingenting av programmet vi ska börja med.
4. Glömmer kläder till filminspelningen, och vi måste vänta tills nästa onsdag/torsdag för att kunna spela in filmen (vilket egentligen inte alls får hända, för vi MÅSTE få det färdigt imorgon)
5. Jag far hem och måste skriva ihop någonting om en internationell arkitekturstil
6. Försöker ladda upp en bild på Apberget, men den blir nekad (mina bilder blir JÄMT nekade)
7. Jag lägger mig sent

Eller så går allting som jag vill, men det var inte lika roligt att skriva om :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar