tisdag, september 16

Fyra timmar och 1,5 liter chokladglass senare...

Efter ovanstående faktorer så kan jag väl påstå att jag kommit över den värsta ångesten över att ha tappat bort min börs (se inlägget nedan). Jag känner mig dock väldigt... chokladtjock.
Jag har anmält börsen som saknad till polisen, ifall någon hittat den och imorgon ska jag ringa till bussfolket. Dessutom har jag spärrat mitt kort. Så det enda jag egentligen skulle vilja ha tillbaks är själva börsen, kontanterna och mitt körkort. Klubbkort på Åhléns och H&M och ett bibliotekskort kan jag leva utan/skaffa nya. Även om jag har mycket poäng på både H&M och Åhléns :(

Nåja, jag mådde fruktansvärt dåligt imorse (svimmade och höll på), så jag stannade hemma från skolan idag. Kring klockan två började det kännas bättre och jag stannade hemma till tre, då jag höll på att bli tokig av tristess. Eftersom jag kom på att (damn it, nu kom jag på att jag har tvätt i tvättmaskinen -.- och den kan jag inte hämta förrän imorgon, eftersom klockan är efter tio nu) jag behövde tvätta idag så var jag tvungen att köpa en tvättpåse till mina BHar (har levt utan ett tag, eftersom alla är i tvätten... skönt, men inte så snyggt.. känner mig inte trygg heller) och även ett capo till gitarren så beslöt jag mig för att fara in till stan en kort sväng.

Köpte ett capo för 220 kr (gahaaaaaaa *svosch sa pengarna*), en stämapparat och två plektrum på Musikanten. Från Åhléns fick jag med mig hårinpackning, heatprotecting-grejs till håret innan man plattar det och lite balsam. Var även in på en datoraffär och köpte en anslutningskabel till externa hårddisken.

Sen fick jag för mig att jag skulle kolla vad det kostade att slinga sig/klippa sig eftersom jag funderat på det ett tag. Dessutom blekte jag mitt hår igår, vilket blev rätt snyggt, men inte så stor skillnad, utom i hårbotten där det blev riktigt ljust (typ blont). Fick veta att slingning och klippning skulle gå på 1200, så jag tänkte att jag skulle skämma bort mig lite. Satt i frisörstolen i nästan tre timmar, kändes det som. Kändes väldigt roligt när jag gick därifrån. Kort hår och halvblond. Inte min stil, direkt. Och mina kläder passade inte alls till min hårfärg.
Kom hem, märkte att börsen var borta och sedan dess har jag mått så dåligt att jag inte ens kommit mig för att ta egobilder på mig själv i min nya frisyr :( Men det kommer... eller så kanske jag överraskar er och låter bli att lägga ut bilder? Nää, bilder är roligare ;P

1 kommentar: