onsdag, september 17

Finally!

Klockan närmade sig fyra och jag ringde till bussgubben som skrattade åt mig när jag sa att jag inte visste var bussgaraget var och jag sa att jag nyss flyttat hit. Han skrattade ännu mer åt mig (på ett bra sätt) för att jag tappat bort börsen så tidigt. Han berättade att det fanns ett rosa kort i en svart portmonnä som det stod Nathalie Lundström på. Jag blev happihappiflodhäst och tänkte: dit ska jag! Kollade på kartan och såg att det var ca. EN MIL från Ålidhem. Mindre happihappi... Eftersom jag uppenbarligen inte hade någon börs - inga pengar - så kunde jag inte ta någon buss någonstans, så klockan fem började jag min låååånga promenad.
Gick bara fel en gång, mamma ledde mig rätt via telefon.
Det tog en och en halv timme att gå dit, sedan fick jag börsen och började gå hemåt igen. Stannade upp vid Vasaplan och åt på Max (hey, efter typ två timmars promenad förtjänade jag mat) och tog bussen hem därifrån. Kom hem klockan åtta. Men nu hittar jag till Haga i alla fall. Ifall jag skulle vilja gå dit någon dag :P Och till simhallen, som jag ska besöka snart tror jag. Så fort jag skaffat cykel, för det var rätt långt dit -.-



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar