söndag, augusti 31

Och fingrarna fryser till is...

Hemma hos oss är det i princip lika kallt som det är ute. Jo, jag lovar... Och det är för att pappa har bestämt sig för att det är varmt och fortfarande sommar, även om resten av familjen går runt och huttrar med istappar från näsan. Typ.

Känner mig rätt tråkig, för jag hade ju ändå kunnat hitta på något med folk idag när jag varit hemma, men jag jobbade istället och efter det har jag inte gjort något vettigt alls. Köpt pizza och en cola. Frossat. Och sett Djävulen bär Prada för typ sjuhundrafemtielfte gången, bara för att det är det enda som finns på TV som inte är typ I love språk eller matcher mellan svenska fotbollslag -.-

Annars så kan jag meddela att jag känner mig handikappad utan internet i Umeå. Damn att man inte kan få studentrabatt på internet (annars är det ju svindyrt!) innan man har registerat sig på skolan :( Men registeringen är imorgon, så imorgon har jag förhoppningsvis internet. Ska bara hitta en kabel som jag kan koppla in i väggen också :/
Det är ingen som råkar ha en router till övers någonstans? Blink blink

6 kommentarer:

  1. En router kostar inte mycket på onoff eller icd

    SvaraRadera
  2. I guess, men då måste jag ju vänta på att få den också :/ jag är otålig :P
    (egentligen vet jag bara inte vad som är värt att köpa i routerväg o.s.v. så jag vågar typ inte beställa något)

    SvaraRadera
  3. Stoppa in kabeln i väggen tills dess då :P
    Om du ska ha trådlös anslutning
    http://www.netonnet.se/?sid=1004161&gclid=CO-8hd-KupUCFQ6T1Qodb18fRA

    Om du ska sitta med sladd
    http://www.netonnet.se/?sid=1004161&gclid=CO-8hd-KupUCFQ6T1Qodb18fRA

    Finns nog liknande att köpa i stan för samma pris utan fraktkostnad :P Men vad har du för uppkoppling? hur många Mb? Det är typ det enda du behöver kolla på om du köper en router, men i princip alla räcker för 10Mb idag :P

    SvaraRadera
  4. Alltså Natta, jag har ju redan skickat länkar åt dig med routers. -_-

    Finns mycket billigare trådlösa som ligger i ungefär samma prestandaklass. Jag skuller aldrig köpa en Netgear om det fanns en Belkin-router inne på butiken där jag tänkte köpa.

    Var du ens in på elgiganten/onoff/expert här i stan och kollade? Annars kan du beställa från deras internetbutiker nu och köra med kabel tills du fått den.

    SvaraRadera
  5. Och för övrigt så behöver du inte en router med N-teknologi, inte om du bor i en lägenhet. 802.11g räcker och en router som går med 54Mbps räcker gott och väl såvida du inte har 100mb uppkoppling i lägenheten, då kanske du vill ha en router som stödjer minst 100Mbps.

    Återigen, köp denna.
    http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=p2Gz6oZKCO5SR0EjA9JBwx1h0000vVR2m5Fr?ProductID=3m_D4QFH6cAAAAEOoSokfsHo&CatalogCategoryID=9ZDD4QFH_esAAAEObKRZtSxg&Selected=Specifications#tProductTabcontent

    Bra router för ett bra pris.

    SvaraRadera
  6. Skulle också duga:
    http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=p2Gz6oZKCO5SR0EjA9JBwx1h0000QHAgEkXC?ProductID=bITD4QFHOMcAAAEOJsBCGhkL&CatalogCategoryID=9ZDD4QFH_esAAAEObKRZtSxg

    SvaraRadera