torsdag, augusti 21

Igår var jag och tittade på korridoren och mitt rum. Iiih, nu är jag råpeppad på att flytta jueh! Tog några bilder på rummet igår, men jag glömde min kamera hos Gustav, så inga bilder. Kanske lika bra.

Det är ju litet, rummet, men det var större än jag trott ändå. Hade typ förväntat mig något i stil med Harry Potter-skrymsle, typ ;)
Det som ingick i rummet var:

1 90cm säng (med fruktansvärd hård madrass som förhoppningsvis ska bytas ut)
1 skrivbord (gigantic, jag lovar! tyckte det var lite onödigt med ett så stort skrivbord i ett så litet rum, men mamma och pappa påpekade att jag säkert kommer fylla ut det med skolarbete, så det blir nog kvar)
1 bokhylla (också rätt stor)
1 hatthylla i hallen
1 draperi till duschen (ska nog också bytas ut... eller jo, det ska det garanterat)

Och så satt det en fruktansvärt ful fönsterbräda tvärs över rummets ena långsida (eller rummet är väl fyrkantigt, men ni fattar). Vi ska typ ta ner den och sätta dit en som bara är lika lång som fönstret, så att man rymmer saker på sidan.

Har lite problem med hur jag ska rymma allt, eftersom jag vill ta med en soffa som jag typ ska få från farmor och farfar som jag verkligen verkligen vill ha. Och ja, den ryms ju, men det knepiga är att rymma en tv också... Men jag funderar på om jag inte klarar mig utan tv. Det mesta kan jag ju ändå se på datorn och vi har ett sällskapsrum med tv och soffa och så. Det är ju ifall någon skulle hälsa på :)

Nåja, till en början klarar jag mig utan tv i alla fall.

Idag har jag varit i stan och köpt (tvingat mamma att köpa) lite grejer. Gardiner, handdukar, massa massa prydnadssaker, ljus, toalettborste, en kak/pajform, en tröja, hänglås osv :) ska skaffa akutgrejer som jag behöver typ måndag eller onsdag. Tisdag eller onsdag flyttar jag.

Så nu ikväll ska jag sortera vilka kläder jag ska ha med mig, vilka som ska slängas och så vidare :) På lördag far jag och städar lite och tar med mig en del grejer som det inte behövs släp för att flytta på. Iiiiiih!

Puss :D

4 kommentarer:

  1. Ååå så skojigt! :D Hoppas att du får det hur bra som helst! Jag lovar att komma och hälsa på om jag får :D

    SvaraRadera
  2. Aah, du får komma när du vill och hur ofta du vill, Lina! Bara du ringer innan ;) så jag hinner städa

    SvaraRadera
  3. Är det på ålidhem du flyttar in eller?:)

    SvaraRadera
  4. Jo, det är på Ålidhem :)

    SvaraRadera