måndag, mars 10

Fyi så har yours truly ett stort brännsår i gommen sedan en veckan tillbaks som gör att jag inte kan äta någonting hårt, varmt eller kolsyrat. Det sucks, för allt gott här i livet har en tendens att åtminstone vara varmt eller kolsyrat.
Däremot så överkonsumerar jag numer tuggummi, eftersom mycket saliv gör att det gör mindre ont. Ja, jag vill att ni ska tycka synd om mig nu, tack ;)

Jag har sett The Departed idag, men utan ljud... eller vissa ljud var med, såsom musik och ljudeffekter, så det enda som egentligen inte var där var... RÖSTERNA till personerna som pratade. Kan säga att det blev en minst sagt intressant film (tur att jag hade subtitles iaf) och jag provade att se hur lätt det var att läsa på läpparna när det var engelska. Det var ändå hyfsat lätt, så länge man visste vad sammanhanget var :D (Jag vet, när jag skriver om filmer skriver jag nästan aldrig om någonting viktigt... men det är ju lite så jag är också)
Filmen var bra, det tycker jag, och jag gjorde anknytningar till Death Note (dock så tycker jag att Death Note är bättre, men det är dels för att den är så smart, och dels för att den är längre också).

6 kommentarer:

  1. Nja, jag tycker att the Departed är överskattad. Men jag kan ändå se charmen i att se den utan ljud men med ljudeffekter, då kan man lägga in egna röster. Och det kan ju vara jättekul (jag har mycket fritid). Jag vet hur sår i gommen känns, men den stora frågan är -hur uppkom det?

    SvaraRadera
  2. carro:
    Haha, ja, det var faktiskt ganska roligt :D jag måste dock säga att jag inte la till röster själv. Ifall jag hade kommit på tanken så hade jag nog gjort det ^^
    Hur mitt sår uppkom: Jag åt fetaosttoast och brände mig i munnen för att det var så varmt... :/ och jag ville inte spotta ut det, eftersom det satt folk runt omkring (ja, det är viktigt vad folk tycker :P)

    dumuro: nej, det tänker jag inte göra

    SvaraRadera
  3. åååh! fetaosttoast! det lät skitgott! vad är det i?

    SvaraRadera
  4. Du hittar det på Waynes ^^
    Det är fetaoströra, oliver och rödlök tror jag bestämt.
    Inte något stort fan av oliver, men det fungerade :)

    SvaraRadera
  5. Ahaa! Det ska jag kolla in, det lät asgott, för övrigt så gillar jag oliver. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  6. Lyssna inte på Carro, The Departed är snudd på ett mästerverk och ser man den utan skådespelarnas röster kan man lika väl se den utan färg, text och bild eller ljud också. Vad är Death Note för någe?

    SvaraRadera