tisdag, november 10

Vad ska jag göra idag?

Lägenheten och disken ropar på att bli rengjord, men hur kul är det på en skala?
Kanske tar mig an det hur som helst. Kan ju inte ligga i sängen hela dagen heller.

Är helt slut efter helgen (fortfarande!).
I fredags var jag med Jocke och sedan kom Sarah hit en stund på kvällen, men jag var så trött, så jag var inte så rolig att umgås med anar jag.

Sedan i lördags var jag och fotades av Hea på E4an och Sarah följde med. Det var skitkul så jag peppar inför söndag nu när det blir vampyrfotning med Hanna ^^ Sarah följde med mig hem sen och lagade middag åt mig och Jocke, mums! Jag passade även på att sminka Sarah och fixa hennes ögonbryn.

På kvällen kom Samuel, Oskar och Johan hit och vi spelade Super Smash ett tag, men jag och Sarah blev less på att vinna hela tiden (läs: förlora), så vi sjöng och spelade lite gitarr istället. Sedan såg vi även ett avsnitt av La Corda D'Oro, men jag somnade sen xD Tur att jag är så trött på kvällarna så att mina gäster får en trevlig värd ;)
Kring halv ett var det någon som ropade Frasses och då vaknade jag till liv. Så vi sprang på Frasses och åt och efter det så började som alla dra sig hemåt.

I söndags var det ju fars dag, så jag hämtades upp kring halv ett av familjen och så for vi till mormor och morfar och fikade och kring tre for vi till farmor och farfar och åt middag. Vi hade Aramis med oss och han var så duktig, även om han är lite "bitig" just nu, eftersom han inte tappat sina valptänder än.

Nu i veckan kanske jag ska vara hundvakt, så då kanske jag kan lägga upp några bilder på lillskroten, som jag kallar honom.

6 kommentarer:

  1. Ojsan! det låter som en trevlig helg! speciellt det där med lillvalpen, gud vad jag saknar lille leif ibland (ja, han är fortfarande valp i mina ögon. det kan man inte tro när man ser honom)! med en sån liten skrutt är det okej att vara hundvakt. jag hade en 14 timmar lång kördag i lördags, kan du tänka dig! jag var hes i halsen dagen efter och åkte iväg till inlandet för att kurera mig. väldigt fint. hoppas veckan blir bra! (har du hoppat av lärarprogrammet btw? jag bara undrar lite smått). KRAM!

    SvaraRadera
  2. Hahah, morgontrött! Jag var uppe halv fem imorse när jag tvangs ta tidigaste bussen (05.45) till Umeå. Vidare har jag hängt på uni och dragit dåliga vitsar om dostojevskij (vi håller på med ett grupparbete som inkluderar bl.a brott & straff) tills öronen på mina klasskamrater blödigt. Hihih. Ganska så skoj!

    Men hellre att du hoppar av än går ett program som inte passar dig. Och nu när du får bo i skell och bo med Jocke så har du ju det bra för övrigt. Jag förstår dig verkligen. Du kanske borde vänta lite med att bestämma dig bara? Då kanske saker och ting klarnar en smula. Jag har t.ex ingen aning om var jag är nästa höst. Men det gör ju inte så mycket nu. Huvudsaken är att man mår bra. För övrigt låter make-up artist som en hiskeligt kul sak att bli, det skulle nog passa dig som handen i den berömda handsken. Och man kan alltid pröva!

    SvaraRadera
  3. "blödigt", bah jag stavar ju som en kratta.

    SvaraRadera
  4. Hhaha då man säger det låter det inte så mycket men det är ju ett bra tag för att vara i våran ålder!

    Det finns dansaerobics faktiskt, är himla sugen på det!

    SvaraRadera
  5. Pröööööva. Jo, nog låter det lite lustigt. Men ö överhuvudtaget är en rätt ful vokal. Ööööö. Det låter som typ ett stycke landmassa som brutit sig fri från en större landmassa och sedan glidit ut i havet för att tillhandahålla och utveckla märkliga djursorter, som Australien. Eller som något människan aldrig kan bli enligt välciterade författare. Jag vet inte.

    Jag tycker att man aldrig ska bestämma sig, alltid vara öppen för nya, friska vindar som blåser in från havet och vända kappan efter dem så ofta man kan. Om jag vill leva på ett sätt en dag hindrar det mig inte från att göra tvärtom en annan. Denna filosofi går tyvärr stick i stäv med den vanliga medelklassidé om tryggt leverne som åtminstone jag inpräntats med under mina år i livet. Så himla tråkigt egentligen. Hur många går inte runt ett helt liv och är missnöjda med val de gjorde när de var 25? Som man måste dras med hela livet bara för att några personer i en norrländsk kuststad sade att det var enda sättet att leva på, att fatta ett ödesdigert beslut. Usch det här med normer alltså, som ett långt "öööööö" man går alltid har på tungan. Fult!

    SvaraRadera
  6. Du var en bra värd :P så de så gullet!

    SvaraRadera