söndag, november 1

Klarar jag 29,5 timmar? Det borde väl inte vara så svårt?

Idag vaknade jag halv fem. Jag trodde att Jocke skämtade med mig och hade ställt fram klockan så att jag skulle stiga upp tidigare, men nej. Gick och la mig halv nio igår (på morgonen då), så det blev väl kanske inte så superlång sömn, men hela dagen gick ju åt. Nio på morgonen har blivit min standardtid för att gå och lägga mig. Brukar sova till tolv-ett. Och det blir ju inte så många timmar.

Nu är jag (som förslag av Jocke, Mikael och Samuel) på en special...kur (?) som kallas "Var vaken mer än du orkar så att du däckar vid rätt tid nästa kväll istället" - så nu satsar jag alltså på att vara vaken till tio på söndagkväll.

Klockan är just nu kvart över sex på morgonen och jag har varit vaken i lite mer än 13 timmar, snart 14. Bara 15 timmar kvar, eller något?

Det blir lite tråkigt att vara vaken dock, men det är väl just nu på natten när Jocke sover som det är som svårast. Jag har sett Hipp Hipp Hora, eftersom jag aldrig fick se den när den var aktuell eftersom min mamma tyckte att det verkade vara en olämplig film. Fick lite rebellkänsla när jag ladda.... eh, ja... de ner den, haha, lite fånigt, men jag har nästan alltid gjort som mamma har sagt. Känns som att det fortfarande är förbjudet för mig att se den filmen, men det är det ju förstås inte xD

Dessutom har jag sett 5 avsnitt av One Piece, så det fortsätter jag med just nu. Men jag får så ont i ögonen av att titta på datorn konstant. Har funderat på att baka, men det skulle säkert leva om så mycket att Jocke skulle vakna och det vill jag inte :(

Vad göra? Jag får inte vila någonting i alla fall, då kommer jag att somna så småningom. Jag SKA klara att vara vaken till tio! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar