torsdag, november 19

Dagens citat #1

Jag berättar om olika karaktärsdrag enligt våra olika stjärntecken.

Jag: Jamen, mamma. Stenbockar brukar ju gräva ner sig i sitt arbete!
Mamma: Jaha, gör jag det, jag? Säger pappas stjärntecken att han brukar gräva ner sig i soffan?
Pappa: H-A-H-A, jättekul... du drar alltid sådana där dåliga skämt som är elaka mot andra.
Mamma: Gör jag inte alls!
Jag: Haha, det var ju kul ju! Men det gör inget mamma, ingen kille skrattar åt mina skämt heller.

Mamma: Förresten, jag måste gå och ringa på det där badkaret jag såg på blocket!
Pappa: Kan vi verkligen ha det på golvet? Vad väger det egentligen?
Jag: Mer än dig.
Mamma: Jaa, hoho, tänk om pappa har sönder badkaret för att han är för tung, ohohoho!
Pappa ger upp hoppet om att föra en vettig konversation och går till tv-rummet och gräver ner sig i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar