måndag, november 10

Legend of the seeker

Huvudvärk och allmänt trött. Inte så bra dag idag, alltså.
För att roa mig själv har jag sett Låt den rätte komma in (goodie) och även de tre första avsnitten av Legend of the Seeker. Såklart kan man inte förvänta sig att serien ska vara som böckerna, vilket den inte är, men det finns mycket mer i serien man kan klaga på. Skådespelarna överagerar, specialeffekterna framkallar de värsta rysningar jag har haft (inte på ett bra sätt) och dialogen verkar vara skriven av klichéernas mästare (whoever that is). Dessutom så försvann den gnutta av originalitet som fanns i böckerna när detaljerna inte är med i serien, vilket är rätt logiskt, eftersom alla detaljer knappast kan vara med. Nu känns det som någon dålig mix av Sagan om ringen, Star Wars, Harry Potter och Xena. Även om jag nu tycker att allt det här var dåligt med serien så tänker jag se mer. Jag frågar mig själv varför och jag vet inte riktigt. Kanske är det för att jag gillar böckerna och vill återuppleva historien igen (även om storyn inte är densamma i serien). Jag vet knappt själv. Det kan vara att jag inte har något bättre för mig på dagarna.

Ska ta en Ipren och... jaa... sova, kanske :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar