söndag, november 30

Första advent

Det går inte att missa att det "lider mot jul". För övrigt har jag också undrat varför det heter "lider" egentligen. Men då är jag å andra sidan också arbetslös och sysslolös, så man får väl en hel del tid över till att fundera över saker och ting. Mitt rum står dock opyntat och tråkigt än så länge. Har fortfarande kvar några flyttkartonger som jag inte fått mig för att packa upp.

Jag antar att ingen missade att Johan Palm fick lämna Idol i fredags, och att ingen heller missat hans hysteriska fan? Stackars flicka...
Kom bara att tänka på det. Jag skulle säkert också fått svårt att andas och börjat gråta om min största idol kom fram till mig och sjöng. Fast jag undrar vem som är min största idol, egentligen...

Saker som jag tänker på just nu:
- min mobil är inte i mina händer, inte heller i mitt hus... den är i Byske, av alla platser
- min dator har fått för sig att Internet är något som ska kastas ut ur huset, så Internet fungerar på alla datorer här hemma utom min(a, till och med)
- min syster är och spelar rollspel och jag är avundsjuk
- jag har absolut inga pengar när jag betalat min sista räkning och snart är det jul

Må så vara att det där blev lite negativt, mitt humör är ändå på topp.
Igår var vi ett gäng hos Jenny och hade riktigt trevligt :) vi spelade Mario Kart och någon form av sanning och konsekvens. Själv var jag inte så bra på något utav det, men jag hade roligt ändå!
For sedan hem till Jocke och spelade Super Smash Bros Melee någon timme innan vi somnade. Vaknade därför ganska sent (men relativt tidigt) idag och fick skjuts hem.
Min pappa fyller nämligen år idag, så det är bäst att vara hemma och se till att mina nyfikna släktingar håller näsan ur blöt. Eller, ja, det jag tänkte egentligen var mest att de inte fick komma in i mitt inte så städade rum, men det gjorde de ändå. Suck, att jag aldrig lär mig städa innan släkten ska hit.

Och nu ikväll har jag sett Burn after reading (tror jag då att den hette), vilken förvirrade mina föräldrar, men vi skrattade gott åt den också.

Det här blev betydligt längre än vad jag hade tänkt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar