måndag, november 24

Jag mår bra nu

Leker lite med orden i tanken och det känns rätt. Det är så, jag mår bra nu.
Jag vet inte om det är snöns, Jockes eller mina vänners förtjänst, men ärligt talat spelar det väl egentligen ingen roll?

-

Jobbade delad tur lördag och 7-12 igår, sedan for jag till Renbergsvattnet och hade trevligt med den underbara skaran. På väg hem var det ett gräsligt oväder, men tack och lov överlevde jag. 1½ timme tog det att ta sig hem. När jag kom hem läste jag följande sms från Jocke:

"Gonatt älskling.
Tänk på mig och Svahn när vi
på somrarna hoppar
runt på en jättestor
äng i tights, solen
skiner och de är bara
att springa runt och
lukta på blommorna.
Båda har såklart med
sig varsin ägodel.
Jag har en spade och
Svahn kånkar som
vanligt runt på sin
fertila kärring och får
aldrig en lugn stund.
Sårade, haltande,
förbryllade och kissnödiga
skuttar vi iväg mot horisonten
bemötta av solljuset, jag och
Svahn är så fina i motljus :)
Nu kan det ju hända
att Svahn kommer att förneka
allt det här om du frågar honom,
det är lätt att förstå att han
helst håller det för sig själv.
Men i mitt hjärta kommer
synen och minnet av jag
och Svahn och hans kärrings
skvalpande fettvalkar alltid
att leva kvar.
Hälsa alla om du känner för det ;)
Gonatt puss :*

Du kan ju be om ursäkt från mig
till Svahn också ifall du frågade
om han varit med om det och
han tog illa upp xD :P"


Såå... Mikael, har du varit med om det!? :)

-

Idag läste jag klart "Låt den rätte komma in"!
JätteJÄTTEjättebra bok. Även om den var bättre än filmen så förstör boken inte min bild av den, så jag rekommenderar den till alla, även om man sett filmen eller tänker se den :)

4 kommentarer:

  1. Filmen var råbra tycker jag, lite småseg i början dock och en del skådespelare kändes rätt stela men annars fett nice. Skulle lätt läsa boken om jag var en bokläsare xD, har typ orkat läsa klart tre böcker i hela mitt liv :P.

    SvaraRadera
  2. Otto: LÄS boken! :D
    Om filmen är bra så är boken dubbelt så bra (och det gör inte filmen sämre för det, bara boken bättre)
    Den tar inte så värst lång tid att läsa heller :)

    SvaraRadera
  3. Jag borde kanske ta illa upp av den där ... texten(?), men jag förstår ärligt talat inget av den, och dum-flum är sällan eller aldrig anstötligt, så jag antar att det skrevs av någon som var kåt efter min uppmärksamhet, dock har jag huvudvärk och släpper därför inte till den här gången.

    Ja jag kanske ska läsa Låt Den Rätte Komma In ändå ... men då måste jag ju antingen låna den eller köpa den och det kändes jobbigt ... julklapp kanske?

    SvaraRadera
  4. äh! skärp dig Svahn, klart ja är lite pilsk på din uppmärksamhet, din lilla pussunge :* lite fint var de ändå, du behöver ju inte skämmas över något så vackert. Vi var ju båda barndomskompisar. Kanske inte med varann, men jag var i alla fall en barndomskompis med andra. Kan ju inte svara för dig, men antar att du också var de. Att säga något annat vore ju ofta eller alltid anstötligt :P

    SvaraRadera