söndag, januari 10

Nu har folket (Mikael, Samuel, Elias, Lina, Martin, Evelina och Munk) farit hem och jag ligger här i sängen och dricker te och småfnissar åt Jocke som dör i spelet han spelar och sjunger med i låtarna han lyssnar på.

Ikväll har vi sett Fast and Furious (eller hur den nu hette, men fyran var det iaf) och diskuterat saker man trodde när man var liten. Därför tänkte jag göra en liten lista över saker jag trott förut (utom tomten och så).

- Ketchup kan användas som lim och fungerar precis lika bra
Jag försökte limma ihop ett par stenar på stranden i Sjöbotten en kväll, men hade inget lim. Då kom en man och sa att ketchup fungerade lika bra som lim.
- Har man använt hårmousse i håret måste man blåsa håret, det kan inte självtorka.
De enda gångerna jag använde hårmousse var när vi skulle någonstans och mamma skulle fixa mitt hår. Jag avskydde verkligen att blåsa håret när jag var liten, men jag fick för mig att något hemskt skulle hända med håret om man inte blåste det när man hade mousse i (eftersom mamma alltid blåste mitt hår de gånger hon applicerat mousse i det).
- Belle i Skönheten och Odjuret sjunger "Jag kanske vill något mer än att leva skoskavsliv".
Hörfel. Egentligen sjunger hon "Jag kanske vill något mer än att leva småstadsliv". Men det är väl rätt obvious att hon inte vill leva ett skoskavsliv, heller? ;)
- Texten till Betlehems stjärna (Det strålar en stjärna) går "Det strålar en stjärna, förunderligt blid. I öster och väster, åh åh".
 - Näcken finns.
Jag har faktiskt inte trott på tomten, tandfén o.s.v. så länge, men Näcken har jag varit jätterädd för tidigare. Inte för att någon har sagt något för att skrämma mig, eller så. Det var som bara så.

Osv.
Är så trött nu, så jag får hjärnstopp.
Godnattkram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar