söndag, januari 10

About tea.

Jag har blivit lite av en tenarkoman på sistone.

Här kommer en liten beskrivning av de teer jag har hemma för tillfället:

- Lussete, svart te (T-magasinet)
Smakar olika beroende vem man frågar, men enligt mig smakar det apelsin och inte alls så gott. Mamma tyckte att det absolut smakade saffran och nejlika, medan Julia tyckte att det smakade något annat.
Inte ett av mina favoritteer, i alla fall. 

- Rabarber grädd, svart te (T-magasinet) och Hallon grädd, svart te (T-magasinet)
De är lite lika varandra i smaken, de här två och därför beskriver jag båda samtidigt.
Rabarber grädd är mer syrligt i smaken/lukten, medan hallon är mildare. Båda teerna är söta, vilket jag gillar!


- Lady Grey, svart te (T-magasinet)
Klassiskt frukostte, men med lite extra smak om man jämför med t.ex. Earl Grey.

- Himlagott, svart te (Kobbs)
Mitt favoritte som inte är från T-magasinet, som kan hittas på Ica. Smakar och luktar himmelskt (haha).

- Blue Fruit Tea, svart te (Lipton)
Det enda teet på listan som är i färdiga påsar. Det godaste av Liptons teer tycker jag. Upptäckte detta te under gymnasiet, så under en lång tid drack jag bara det här.

- Rooibos Sömntuta, rooibos (T-magasinet)
Kryddigt te som luktar och smakar mycket (av vad vet jag inte). Har bara druckit det en gång, men jag ska prova det snart igen!

- Kiss Me Kate, grönt te (T-magasinet)
 Det här teet luktar godast av alla jag har. Det luktar jordgubbstuggummi, typ! Och jag är en sucker för söta saker. Dock smakar det inte lika mycket som det luktar :(

- Skellefteåblandningen, grönt te (T-magasinet)
Vet inte om jag tycker om det här teet så mycket. Kan inte definiera vad det smakar, luktar eller bestämma om jag tycker om det, så jag dricker hellre andra teer.

Mina favoriter är Rabarber grädd, Lady Grey, Himlagott och Kiss Me Kate. Det är de sötaste teerna jag har xD Haha, gillar man mer kryddiga teer ska man inte kolla så mycket efter rekommendationer här ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar