fredag, januari 8

Drömtydning

Jag tänkte göra ett försök på drömtydning, eftersom jag drömmer så mycket och ofta, så det kan vara intressant att se vad böckerna anser att mina drömmar betyder.

Inatt drömde jag att min pappa skulle ha ett jättestort kalas i Ytterstfors i lokalerna där vi brukade vara på kristna läger när jag och Julia var mindre. Det var jättemånga som var bjudna och vi i familjen höll på att sätta upp lappar på hatthyllorna med namn till olika familjer som skulle hälsa på, eftersom det skulle bli kaos med kläderna annars. Så jag frågade mamma var vi egentligen skulle hänga våra kläder och det var tydligen under en skylt där det stod "Farsgubben". Mamma börjar fråga hur mycket pengar hon är skyldig mig och jag kommer fram till att hon nog är skyldig mig 1300, så jag får ta med mig hennes börs när jag ska och handla.

Sedan var jag helt plötsligt vid en kiosk med Mikael och Samuel och vi skulle bestämma ifall vi skulle fara på läger eller inte. Vi hade varit där förut och det hade varit jättetråkigt, men jag bestämde mig för att jag skulle fara i alla fall och så skulle jag betala för alla måltider utom middag som jag skulle fixa på egen hand. Det skulle Mikael också, tydligen. Det blev 121 kronor var att betala och tydligen skulle Samuel också med. Vi åker buss dit.
Väl framme på lägret så inser jag att det är på samma ställe som pappa ska ha sitt kalas på och jag förstår att det var därför jag ville fara i första laget.
Vi sitter vid ett avlångt bord och vid bordet mittemot sitter ett par killar som håller på att sätta upp min Marilyn Monroe-affisch på väggen med häftmassa. Bra, tänker jag. Då kommer den till användning i alla fall.
När jag vänder mig om mot vårt bord igen ser jag att Martin och Andreas har kommit också. Martin ser ut att lida, så jag frågar om det är något fel och han säger att han har ont i öronen. Jag erbjuder honom mitt pannband och han tar det. Det är lite stort säger han, men det fungerar.

Sedan ligger vi i våra sängar i samma rum och jag inser att vi egentligen är på Hogwarts. Jag tror att det är någon ond trollkarl som varit i görningen, så jag smyger ut till köket som ligger i närheten av vårt rum och letar ledtrådar till vem det kan ha varit. Jag hittar ett jästpaket och en träskopa (jag kommer inte på vad det heter, men en sådan här "mugg/skopa" som man brukar ha med sig på utflykter i skogen) och jag drar slutsatsen att en ond trollkarl vill förstöra pappas kalas (!?!? xD).
Vidare minns jag att vi var i en stor källare och att det var någon sorts tävling där, men jag minns inte alls vad det var för sorts tävling eller vad vi gjorde där :(

Party - Om du drömmer att du närvarar vid ett party betyder det att du snart blir tvungen att flytta till en ny trakt och skaffa dig nya vänner.
FEST, förbereda: en ganska vanlig dröm, som kan bero på att du har en jäktig dag framför dig och oroar dig för hur du ska hinna med allt.



Gäster: Om du drömmer att du får många gäster och att detta besvärar dig betyder det att vännerna kommer att överge dig för en tid, och att många av dem kommer att glömma dig.


Mor: Om du drömmer att du ser din mor kommer du att få vara med om ett trevligt äventyr. Det kan också hända att du får höra från en vän som befinner sig utomlands. 
MODER: Drömmer du om din mor eller att du själv är mor, anses det röja en önskan att utvecklas, en längtan efter högre ställning eller mer att säga till om. Du vill dominera. Andra drömtydare anser att det är vad modern gör eller säger som är det betydelsefulla i drömmen.


Få pengar - Om du tar emot pengar väntar en vinst. 


Vänner - Drömmer du om en vän kommer ditt bankkonto att växa.


Betala något - Om du ger någon pengar i drömmen kommer du att få en son som blir en stor och mäktig man.


Åka buss/resa - RESA: Att drömma att man beger sig ut på betyder att man strävar mot nya mål, att man vill förändra sin tillvaro.


Middag - Är du gäst vid en middagsbjudning betyder det att någon är ute efter att lura dig och du bör söka den skyldige bland dina vänner.



Affischer (tavlor är det mest liknande jag kunde hitta) - Att drömma om tavlor är ett mycket gott omen. För unga människor förebådar en sådan dröm ett lyckligt äktenskap och ett kärleksfullt och harmoniskt familjeliv. Drömmer en affärsman om tavlor väntar goda tider, men samtidigt måste han vara noga med att inte låta skenet bedra.


Ont i öronen - Om du drömmer att du har ont i ett öra är det ett säkert tecken på att du kommer bli ett offer för falska anklagelser och att det kommer att bli mycket svårt för dig att bevisa din oskuld. Att ha många öron i drömmen är bra för den som har många anställda. När en ung man drömmer att han förlorar sina öron betyder det att något obehagligt kommer att hända honom. Men om han drömmer att han tvättar öronen har han idel goda nyheter att vänta.


Natt: Att drömma om natt är ett varsel om ängslan och sorg.






Det är ju lite svårt att hitta saker som passar :P





1 kommentar:

  1. haha jag skrattar ihjäl mig!!! xD men jag har kommit fram till en ganska simpel förklaring...kära vän du spelar för mykt school of wizardry på fejjan! ;)

    SvaraRadera