fredag, januari 8

Bra dag :D

Jag kände mig lite deppig när de första drömtydningarna jag gjorde i förra inlägget sa: Dina vänner kommer överge dig och glömma bort dig, så det blev inget kontaktande av vänner xD Tog det som ett ont omen, liksom.

Just när jag skrivit klart det där inlägget ringde det i telefonen.
Shit, ett Umeånummer, tänkte jag.
Varför jag tänkte så har sin förklaring i att det aldrig är någonting positivt när de ringer därifrån xD Antingen är det någon räkning jag glömt betala, eller så är det någon som tror att jag bor där och tror att jag inte adressändrat.
Svarade hursomhelst och var inställd på det värsta xD

- Hej, det är Nathalie.
-Hej, jag heter **** och ringer från Umeå Universitet.
- Hej.
- Du har sökt sjuksköterskeutbildningen i Skellefteå, visst stämmer det?
- Eehh.. ja.. jo?
- Jag har en plats som blivit ledig...
- Varför då? (hahaha, jag älskar min reaktion här, men jag var verkligen inte beredd på det här xD)
- Eh... Ja, för att en annan har tackat nej. Men är du intresserad av att gå?
- Ja, absolut, självklart!
- Då skickar jag information till dig då blablabla (massa mer prat om skolstart)

Wiiiiiiie :D Jag som trodde att det skulle vara ett dåligt samtal ;P

För övrigt har jag beställt lite smink från e.l.f cosmetics idag. Kunde inte hålla mig när jag hört mycket gott om deras produkter och de flesta produkterna kostar 18.50kr/st, så nu har jag beställt lite borstar, läppgrejer, eyeliners o.s.v. för ynka 175kr, typ :O Skitvärt! Hoppas bara att det är hyfsad kvalitet.

Ikväll ska jag till mamma och pappa och äta, så jag hoppas på en goooomiddag ^^
Igår åt vi Gorbys piroger till middag, eftersom Jocke missförstod min uppmaning "värm några piroger", då jag menade att han skulle värma våra hemmagjorda piroger som vi hade i frysen. Men men, piroger som piroger, eller?

Jag ska kanske göra svampstuvning och ha på varma mackor ikväll, om jag kommer ihåg att ta med mig mina champinjoner till mamma och pappa :D Det är SUPERgott!

Nä, nu ska jag tvärslänga in mig själv i duschen för pappa kommer och hämtar mig på en halvtimme!

Puss och kram!

2 kommentarer:

  1. GRATTIS!!!!!! å vad var de jag sa ;) ohohoho x) men när ska du nu komma å hälsa på mig T_T boka inget om två helger för då kommer jag hem en svängis över helgen :P

    SvaraRadera
  2. Vad kul, grattis! :D

    SvaraRadera