onsdag, januari 27

Jag känner mig tråkig som sällan laddar upp några bilder längre

Det beror nämligen på att Jocke använder min kameras minneskort i Wii:et för tillfället, så jag kan inte riktigt ta så mycket bilder :/

Imorgon/idag (eftersom jag som vanligt är vaken konstiga tider -.-) går jag i skola från halv nio till tolv och sedan har jag tänkt ta mig en sväng på stan (om jag inte är alltför trött) och titta lite på Kupan om de har något intressant. Jag är ute efter lite porslin att ha som prydnader, någon vas och kanske något annat finurligt man kan hitta där :)

Igår bokade jag förresten fyra biljetter och sovplatser till UppCon och jag är så peppad! :D Frågan är bara vad jag ska cosplaya som ;) Förslag? Googla cosplay om ni inte vet vad det är ^^ (och ja, som Samuel påpekade: det är rätt nördigt, ja xD men jag har alltid gillat nördiga grejer)



Just nu är jag även i en period av musiktorka, så jag försöker hitta något nytt jag kan gilla. Har lyssnat på ett album av Kasabian och just nu lyssnar jag på Bon Iver. Båda parterna är lagom bakgrundsmusik när man sitter och surfar på internet när man inte kan sova. Får se om jag kan utveckla mitt gillande mer, eller om det helt enkelt är den sortens musik jag behöver just nu. Man gillar ju musik olika mycket beroende på ens perioder i livet, antar jag. Det är bara svårt att hitta rätt musik när man letar. Oftast kommer den till en när man inte anar det och så rotar den sig i hjärtat och hjärnan. Det är svårt att tvinga på känslan jag vill ha.




God natt, mina fina läsare.

1 kommentar: