måndag, december 15

Dagens möte: Pengabrist

Hej, jag heter Nathalie (Här säger ni: "Hej, Nathalie") och som alla ni redan vet så har jag svårt att hålla hårt, eller ens fast i de pengar jag har.

Såhär kring jul är det som värst också, för det räcker ju oftast med att köpa saker till mig själv, men då ska jag alltså köpa julklappar också. Det är inte så att jag har något emot julklappar, tvärtom, men pengarna har något emot att räcka till. Speciellt med kvarvarande studenträkningar och lån att återbetala. Men samtidigt får jag väl unna mig själv mindre saker. SVÅRT! Ett smycke, en tröja, ett biobesök och så kanske lite snacks när man ska bort på helgen blir mer pengar än man tror.

Och dessutom har jag glömt bort att höra av mig till arbetsförmedlingen, så jag måste göra det snart igen.

Är det någon som har ett tips på sätt att få pengarna att räcka till?
(Här ska ni komma med jättebra förslag. Gärna sådana som innebär att jag får pengar av er...) ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar