onsdag, januari 23

"Och jag som trodde du var en Twisted..eller jag menar Twister"
(Två tjejer ~18 står och väntar på bussen, tjej 1 ställer sig spikrakt framför den andra)
Tjej 1: Vad är jag nu?
Tjej 2: Va?
Tjej 1: Ja, vad föreställer jag nu?
Tjej 2: Vad snackar du om?
Tjej 1: Men säg bara vad jag är!!
Tjej 2 (tyst): En stel människa?
Tjej 1: MEN FÖR HELVETTE! Jag är en piggelin ju! EN PIGGELIN! Det är kallt ute och jag föreställer en piggelin! Ska det vara så jävla svårt att se!?

Jag skulle kunna vara tjej 1 (A)

Tjuvlyssnat presenterar: Fröken Piggelins lillebror
Café, Borås sjukhus
Vid ett bord sitter ett par med två barn. Det ena barnet, en pojke ~8, ställer sig bredvid bordet och sträcker på sig så högt som möjligt.
Mamman eller pappan: Ska du inte sätta dig ned?
Pojken: Jag leker fiolstråke.

Jag vill kidnappa barnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar