onsdag, januari 16

Eftersom jag hittade några väldigt intressanta LP-skivor i min garderob för några dagar sedan så bestämde jag mig för att springa ut och hämta in pappas LP-spelare, men jag har inte kommit ihåg att göra det förrän idag. Men då hade jag ju inga högtalare, tyvärr, så tills vidare har jag lyckats koppla in den i min basförstärkare (haha, jag vet) och det är ändå rätt mysigt med ett väldigt mono ljud. Och Pink Floyd är rätt mysiga. Tony Carey och The Clash också, för den delen.


Igår stod jag utanför Vintergatan med Albin, Patric och Ante, och plötsligt kommer det fram en tant/äldre "dam" till oss:

Tant: Det är ingen av er som har en cigarett?
Vi: Njaae, näe, det har vi inte.
Tant: Nähä, så ni röker inte?
Vi: ...Nääe
Tant: Men det SKA man göra!
Folköl och cigaretter, då mår man RIKTIGT bra!
Vi: Ööööh... jaaha..
Tant: Och vet ni...(viskar) Skelleftebor är så nyfikna
(formar händerna till någonting runt)
På Moröhöjden... vet ni var det är?
Ante: Jaa, jo, det är däråt (pekar)
Tant: Jaah, ja, där har de SÅHÄR (visar) stora kroppkakor!
Och ni förstår, det är allt möjligt kött i de där kroppkakorna! Fläsk, entrecôte och lövbiff!
Ante: Jaha, minsann... (Alla vi andra skrattade så att vi dog)
Tant: Jååå, å du förstår, de har fulla kaggar med lingonsylt också!!
Och så har de prinsesstårta.... och så får man kaffe till det..
Ante: Jahaa, men det var ju trevligt det!
Tant: Jo, men asså, folköl och cigaretter, bättre blir det inte!
(Tant lämnar oss och alla bryter ihop och gråter av skratt)

1 kommentar:

  1. Hahaha, jag höll på att dö! Försökte hålla mig så mycket xD Bet ju så att fingret blev blått hahaha xD Det var typ det roligaste på länge xD

    SvaraRadera