tisdag, juli 8

Måndag, fast kanske egentligen tisdag, men mentalt måndag

Återigen har jag farit till Kalvträsk, alltså mormor och morfars place. Kom att tänka på att om de flyttar kommer jag ju inte ha någon direkt "anledning" att fara dit och att det vore sorgligt. Jag har ju ändå spenderat stor del av min barndom där.

Det är ändå skönt att umgås med flera olika gäng samtidigt. Man lär sig uppskatta alla olika egenskaper hos de olika personerna istället för att haka upp sig på småsaker som man tidigare har stört sig på. Däremot är jag upptagen nästan hela tiden, vilket gör mig aningen stressad, men jag vill ju som hinna med alla också. Sen är det ju det där med jobbet också, men det är väl överkomligt.

Nu lyssnar jag på caramelldansen xD haha, alltså vad händer?

Attans att jag alltid har tid att blogga när det är sent, för då blir jag så trött att jag går och lägger mig och inte orkar skriva, eller så skriver jag alldeles för mycket och tar bort det så fort jag vaknar. Jag ska försöka blogga tidigare... någon dag.

Jo, just det ja! Idag såg jag Arn - ze movie (den heter säkert något fränare egentligen... eller så heter den bara Arn?). Synd att jag var för upptagen med att skämta om något (men det var ett bra skämt, minns bara inte vad det var) så att jag missade det enda jag hört om filmen: "what a beautiful horse" som Svahn och Martin pratat om tidigare. Nåja, jag var förvånad över att filmen faktiskt var så pass bra. Men jag satt hela tiden och översatte alla repliker (i huvudet, inte högt, då hade familjen gått lös) till engelska och tänkte att den hade varit så mycket coolare med engelska ord och om karlarna hade haft lite mörkare röster. Men efter ett tag slutade jag tänka på det, så man vänjer sig väl vid att de pratar svenska, I guess.

3 kommentarer:

  1. Inte så kul att känna sig stressad för att man vill vara där för folk. Jag ska tjata mindre på dig så du får det lugnare ^_^ XD

    Jag tyckte Arn var hyfsad med, över förväntan iaf. Svenska filmer har ju, tycker jag, en tendens att inte lyckas så bra. XD

    SvaraRadera
  2. Alltså den var väl okej, men det kändes som en lågbudget på hollywood-filmer som Kingdom Of Heaven, och jag har aldrig varit så mycket för medeltida stridsfilmer...

    För övrigt är vi i Sverige kassa på att göra bra filmer :P, det spottas ju ut kärleksdraman och deckare hela tiden, kan det inte komma någon regisör med en ny idé?

    Nu känner jag mig värsta negg, men jag är så störd på den svenska filmindustrin >:(.

    P.S, lite tummen upp för Arn eftersom att det inte var en deckare.

    SvaraRadera
  3. Har inte sett Arn, men Otto har en poäng. Jag säger Bödeln och Skökan, och sätter då ganska snyggt punkt för kontringar ^^

    SvaraRadera