onsdag, juli 16

I'm your superhero.... not. Jag lämnar er i sticket

Allt som snurrar i min skalle måste ut nu. Det har gått upp för mig att jag verkligen ska flytta, och det om tidigast två veckor. Det är bisarrt! Jag har bott på samma ställe i femton år. Med mamma och pappa och lillasyster. Jag har alltid haft någon jag känt som jag kunnat vända mig till.
Umeå ligger... hur många mil? härifrån... Alla kommer att vara kvar i Skellefteå (okej, nästan alla då) medan jag far iväg. Det kommer att vara fruktansvärt ensamt till en början, fruktansvärt skönt och fruktansvärt sorgligt. Självklart kommer jag väl komma hem de dagar jag kan, men jag kommer ju som ha mina fötter någon annanstans. Och det känns fullkomligt ont i hjärtat att man ska flytta ifrån de man älskar. Känslorna kommer ju fortfarande att finnas där, men man kommer inte kunna träffas så ofta som man vill. Ens relationer kommer ju att försvinna mer och mer med tiden. Bajs, jag vill inte!

Så, när jag nu har fått skriva en ångestfylld text som dessutom innehåller ordet bajs så är jag nöjd för den här gången.

För en kort update om livet för idag: jag jobbar 8-13 + 16.30-21.30 så jag är på jobbet en hel del idag. Utom just nu, då jag istället för att sitta ute i solen och njuta sitter framför datorn.

Jag är sugen som struts på socker, alltså... Gärna ett helt paket glass och en fet godispåse... typ från Ica MAXI. Det vore nice :D

5 kommentarer:

  1. Shit! :O Du måste komma och hälsa på mig snart! Innan det är för sent (A) haha, okej, jorden går inte under för att du flyttar till Umeå..bara nästan :P

    Ska du på trästock nånting? :)

    SvaraRadera
  2. Yo! Ses vi i helgen måntro? För övrigt så hoppas jag att du förstår att mitt Ihatehappybloggar-inlägg inte syftade på din blogg. Jag tycker att man får skriva glada inlägg, bara det är ärligt och välmenat. Jag tror att huvudsaken är att du skriver vad du tycker känns bra, skit i mig och alla andras åsikter!

    SvaraRadera
  3. Jag börjar få ångest inför det att många nu far åt olika håll. Man vill som hålla fast vid människor, människor som så länge varit ens trygghet. Okej om man åker till Umeå, man kan som sagt komma hem. Men då flera nu verkar ha valt och åka utomlands och vara borta typ ett år. Åh. Jag ska varken studera nu direkt eller åka utomlands ett år. Nä, ju mer jag tänker på det desto mer ångest får jag :P

    SvaraRadera
  4. Louise: Ja, jag måste ju göra det :) fast jag flyttar inte första augusti xD jag väntar med att flytta tills typ skolan börjar :)
    Jag vet, jorden går under om jag flyttar ;)

    Jag ska på trästock torsdag (imorgon, alltså) ifall jag får som jag vill och sedan ska jag dit en stund på fredagen :) vi får se hur länge jag blir där då.

    Carro: Yo, vi ses kanske i helgen ifall du befinner dig på trästockområdet torsdag-fredag eller om du känner för att hitta på något söndag eftermiddag, eller något ;)
    Ah, jag hoppades att du inte menade mig, men jag tog ändå åt mig, för jag förstår att folk kan störa sig på det (jag gör det själv), men det blir bara att man inte tänker på hur det man skriver låter när man skriver det. Jag kan låta jättedeppig eller jätteglad, så jag tog som åt mig av allt :) men jag har svårt för att hålla mig från att skriva det som poppar upp i huvudet :P

    Jenny: Jamen, gud ja! Fast jag har mer ångest för att ingen far åt mitt håll :P Men ska du stanna kvar här i stan då? Jobba, kanske?
    Vilka ska bort ett år och så? Jag vet ingenting :P

    SvaraRadera
  5. jo, förstår att det känns hårt att åka ifrån nånstans där man bott hela sitt liv...
    men se det kanske hellre som en chans att uppleva nytt och få andra syn på livet och dig själv! (även om det låter patetiskt och är bara umeå)

    förresten, så har du tyvärr missuppfattat att jag ska komma till trästocks, det blir inte det (alltså trästocks) här året heller :( (kanske till hösten/nyårs/...??)
    och nu känns det lite som att det kanske inte är värt att komma till skeå. nu, då alla far nånstans (fast jag vet faktiskt inte vilka ska vart eller om vilka ska fara bort överhuvudtaget)

    SvaraRadera