onsdag, december 8

Min ackordbok, update.


För er som vill sjunga/spela med mig någon gång så kommer här en lista på vilka låtar jag redan skrivit in i min ackordbok. Vill ni att jag ska lära mig någon så är det bara att skriva en kommentar så fixar jag det asap ^^ Som ni ser är det en blandning av låtar folk har önskat att jag ska lära mig och låtar jag spelar för egen skull som typ ingen annan kan ;P

1. Oasis - Don't Look Back in Anger
2. Coldplay - The Scientist
3. Aimee Mann - Invisible Ink
4. Dia Psalma - Luft
5. Katie Melua - What I Miss About You
6. Radiohead - Lucky
7. Regina Spektor - Braille
8. John Denver - Annie's Song
9. Dan Andersson - Jag väntar
10. Håkan Hellström - Det är så jag säger det 
11. Trad. - Amazing Grace
12. Johnny Cash - Folsom Prison Blues
13. Olle Adolphson - Trubbel
14. Björn Afzelius - Fröken Julie
15. Tori Amos - A Sorta Fairytale
16. The Cure - Friday I'm in Love
17. Amy MacDonald - This is the Life
18. Evanescence - My Immortal
19. Peter Jöback - Guldet blev till sand
20. Johnny Cash - Hurt
21. Lars Winnerbäck - Söndermarken
22. The Cardigans - You're the Storm

23. Kent - Socker
24. Chess, various artists - Anthem
25. Bright Eyes - The Calendar Hung Itself
26. Eric Clapton - Layla
27. Anna Nallick - Breathe (2 AM)
28. Radiohead - Exit Music (for a film)
29. Niklas Strömstedt - Sista morgonen
30. Bullet for my Valentine - Tears Don't Fall
31. Blue Foundation - Eyes on Fire
32. Rie Fu - Life is like a boat
33. Johnossi - Summerbreeze
34. Sonata Arctica - The Misery
35. Håkan Hellström - Nu kan du få mig så lätt
36. The Highwaymen - Highwayman
37. Mark Cohn - Walking in Memphis
38. Leonard Cohen - Hallelujah
39. Cornelis Vreeswijk - Polaren Pär är kärlekskrank
40. Peter Jöback & Sissel Kyrkjebo - Gå inte förbi
41. The Highwaymen - American Remains
42. The Animals - House of the rising sun
43. Lars Winnerbäck - Faller
44. Sonata Arctica - Mary-Lou

45. Bright Eyes - First day of my life
46. Kent - Frank
47. Death Cab For Cutie - I will follow you into the dark
48. The Perishers - Pills
49. Sonata Arctica - Tallulah
50. Bright Eyes - At the bottom of everything
51. Johnossi - Family Values
52. Akeboshi - Wind
53. Aimee Mann - Frankenstein
54. Cyndi Lauper - True Colours
55. Goo Goo Dolls - Iris
56. Bob Dylan - It ain't me babe
57. Natasha Bedingfield - Wild Horses
58. Hello Saferide - The Quiz
59. AVPM - Granger Danger
60. AVPM - Going back to Hogwarts
61. AVPM - Not alone
62. AVPS - To have a home
63. Death Cab For Cutie - Soul meets body
64. Kenta - Just idag
65. The Pogues - Fairytale of New York
66. Lars Winnerbäck - Kom

67. Håkan Hellström - Brännö Serenad
68. Regina Spektor - The Call
69. John Mayer - Who says
70. Bruce Springsteen - The River
71. Bright Eyes - Poison Oak

3 kommentarer:

  1. försökt lyssna på några av de i listan nu :P haha en gemnsam nämnare e, låtar jag inte e van att sjunga x) men de nog ganska självklart när jag inte lyssnat på dem ^^ hohoh ;D

    SvaraRadera
  2. katie melua kan jag snart ^^ jag vet inte jag lyssnar typ bara på japansk musik och "gubben i lådan" nu så de e svårt att säga nån :/ kanske nån melissa horn låt skulle funka? har du ingen annan du skulle vilja köra xD

    SvaraRadera
  3. jo jag kan några av dom får checka de andra :) och jag e tvärtom x) jag har jättesvårt för att sjunga sånna låtar vet inte varför :P men de e väl bara att träna upp sig i guess ^^
    jag tror att de en av anledningarna varför jag inte gillar winnerbäck heller, elr håkan ^^ fast de e bara en av anledningarna hoho ;D

    SvaraRadera