tisdag, december 14

Dag 02 - Min första kärlek

Min första kärlek, som jag minns i alla fall, var Niklas.
När jag flyttade till Kusmark blev vi grannar och jag minns inte när allt började. En dag sprang jag helt plötsligt  över 90-vägen flera gånger, även fast jag inte fick för mamma och detta upprepade sig. Jag ville så gärna vara med honom. Jag hade en känsla i magen att om jag inte var med honom NU så skulle jag inte kunna vara riktigt glad. Om det inte var min födelsedag eller jul i alla fall.

Niklas familj hade en bondgård med massa kor som jag gärna ville klappa, även om de var lite läskiga. Han hade en våningssäng och flera Dundermusen filmer (heter det så?), en badmössa, de drack alltid "hemmagjord" mjölk (haha) och när han ramlade och slog huvudet på deras stentrappa visste jag inte var jag skulle ta vägen när han grät och grät och det kom lite blod. När farmor frågade vad jag skulle bli när jag blev stor så sa jag att jag skulle gifta mig med Niklas och kanske ha en bondgård :)

Vi letade guldstenar på vår infart och åkte till skolan tillsammans varje morgon. Jag tror att jag var kär i honom från 4 år tills jag gick i trean kanske, men aldrig blev mina känslor besvarade. Men det gjorde som ingenting. Vi hade kul tillsammans. Jag, han och Jocke, vår andra granne, blev som en trio som hängde ihop och vi byggde kojor och lekte lekar och levde livets glada dagar. 


1 kommentar:

  1. vad kul att du gjorde de med :P jag behövde lite inspiration till bloggandet :) fast jag e inte så bra på skriva men x) gu så söta bilder!!! :D

    SvaraRadera