onsdag, december 8

Julmarknad i Varuträsk

Innan månaderna bytte från november till december var jag, Julia, mamma och Elias på julmarknad i Varuträsk. 

Jag, Julia och Elias gick händelserna lite i förväg och gick ut innan mamma hade fixat sig färdigt. Det skulle visa sig vara ett stort misstag xD Vi fick vänta ute ett bra tag, men jag hade kameran med mig så mig gick det ingen nöd på ;)


Julia lekte lite med vattenkedjan medan vi väntade, så jag passade på att fota det :)


Och Elias tog jag typ tusen kort på, haha :P För Julia ville inte vara med :(


Jag fick köra längs en brant, smal och snöig landsväg för att vi skulle ta oss dit och när vi kom fram hade det mörknat lite. 


Vi köpte inte någonting, utan vi gick mest och tittade och fick lite julstämning.


Julia hittade en stig till tomten som hon var lite sugen på att följa.


Så vi väntade på Julia.



Sen gick vi och fikade himmelskt gott fika. Saffransbulle, julmust och mjukpepparkaka med typ philadelphiaost på :) OM NOM NOM!


Sedan gick vi in i huvudbyggnaden och där uppe hade de jättefina konstverk, små tomtar och troll, marmelad, julkransar och allt möjligt fint.

1 kommentar:

  1. Njae jag vet inte har vi verkligen det? känns inte riktigt så x) hm jag har hört den men jag kan den inte så bra :P men de bara å lyssna lite mer :)
    JO precis de skulle vara jättekul!
    men du har ingen låt du skulle vilja köra?

    SvaraRadera