måndag, december 13

Dag 01 - Om mig

Den sextonde april 1990 kom jag till världen. Nathalie Julia Lundström. Titta på lillbeeebiseeeen :* Puss puss... Ah, det är ju jag... :O
Det börjar alltså vara mer än 20 år sedan och en hel del har hänt sedan dess.


De första tre åren av mitt liv bodde jag på Orkestervägen, Sjungande Dalen, Skellefteå. Vi hade en katt (Kirren) och en hund (Benson). Jag minns också att jag hade en gunghäst och att mamma och pappa hade ett rosa sovrum :O That's about it ;)

Såhär wild and crazy var jag då... grrrr tiger!

När jag fyllde tre år flyttade vi till Kusmark. Senare det året föddes min syster Julia. Det var ett hemskt år ;) Fantasi tyckte jag att de hade, mina föräldrar, när det gällde namn. Kunde de inte ha tagit något namn som jag inte hade i andranamn? Nåja, mer om min syster i ett senare "kapitel" ser jag :)

Huset i Kusmark.

Vi har en stuga ute i Sjöbotten (sjöbosand) där jag varit mycket under min barndom. Här med farfars bror Björn och min läckra Pittsburgh Penguins-pyamas :P 

När jag var tre år lärde jag mig att läsa och det blev början till min bokslukarfärd. När jag gick ut sexan på Kusmarksskolan hade jag läst allt som fanns av värde på dess bibliotek. 
När jag gick i sexan började jag även mitt nördande med att nörda över Sagan om ringen och sedan dess har det mest gått utförs, haha!

Högstadiet var en väldigt rolig tid där jag skaffade hemskt många nya kompisar :) Nu har jag inte några bilder, men om jag hade min bärbara hårddisk tillgänglig hade jag haft tusen bilder att visa. Under den tiden blev jag även tillsammans med min första pojkvän.



Gymnasiet var en jobbig tid. Första terminen kändes det som att jag inte alls hade några kompisar, utan jag höll mig mest till min (nya) pojkvän som jag sen gjorde slut med -.- Efter det kändes allt verkligen sämst. Men det var då allt började gå uppåt igen :) Och sen ner... och sen upp ;P Det var lite både och. Lite olycklig kärlek, lite lycklig kärlek, mycket kompisar, mycket plugg, lite skolk, mycket skolk, mycket roliga skämt.





Men allt måste ju ta slut.


Så jag tog studenten :)



Och flyttade till Umeå för att läsa till lärare.


Klippte håret och slingade det. 

 Gick på roliga föreläsningar.
Gick en alldeles för lång promenad.

Sen flyttade jag hem för att jag var så deppig. Och så saknade jag folket hemma. Bland annat Jocke.



Jag bodde hemma ett tag, men sommaren 2009 flyttade jag och Jocke till vår etta där vi fortfarande bor.


Den sommaren började jag vara mycket med Sarah-gullet ^^ Och även den här sommaren.

Just nu ligger jag och latar mig hemma i sängen. Hela veckan blir det jobb, så jag passar på att slappa lite medan jag kan. 

Jag anser att "Om mig" kan tolkas ganska fritt, så jag gjorde det lite som en sammanfattad levnadsberättelse istället för att berätta så mycket om just mig, vilket också hade varit kul att göra :)

Och att överanvända gamla bilder från bloggen is the shit ;P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar