torsdag, oktober 2

Two cats or no cat, that is the question. Whether 'tis...

Jag har nästan bestämt mig... jag har tänkt hjälpa mig själv och hjälpa en katt. eller två.
Men det känns dumt att göra det utan mammas approval. Dessutom har jag en hel del frågor som jag mailat till Djurskyddsföreningen, så vi får se. Det här är inte ett beslut jag vill ta impulsivt. Men samtidigt har jag velat ha en egen katt i snart tre år utan att få en. Jag tror att det skulle vara bra att ha två katter dock, eftersom jag går i skola x antal timmar per dag.
Däremot blir det lite knepigare när jag ska hem. Jag har hittat vad som verkar vara det perfekta kattparet, dock. Två systrar som älskar hundar (vilket är grymt bra om jag ska hem på helgen) och som är innekatter.
Men jag mår lite dåligt över att jag har så litet utrymme här. Funderar på att skaffa... åh, lyssna på mig. Jag låter som att jag redan bestämt mig.
Tja, i princip så har jag ju det... det finns ingenting jag hellre vill just nu. Jag tror att jag skulle må så mycket bättre av det själv också. Men nackdelarna är väl en del också, som min mamma gärna påpekar för mig. Och jag vill att katterna ska ha det bra. Så jag ska tänka över det lite till. Damn it att jag skulle ha sett hur katterna ser ut också. Då är det liksom inte bara en katt, utan katten (om du förstår?).

Det här är sötkatterna jag gärna skulle ta hand om :) Men förmodligen hinner de väl bli paxade innan jag hunnit bestämma mig. Men det finns väl en hel del katter där ute, så ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar