fredag, oktober 17

Jag krossar fönstreeeeeeeeeet...





Har "En helt ny karriär II" på hjärnan. Inte allt för illa. Det enda dåliga med det är att jag inte kan texten så bra, så jag sjunger mest början och sedan hummar jag något och sedan skriker jag (inombords, för Julia ligger bredvid och sover, så något annat vore ju dumt) "EN HELT NY KARRIÄÄÄÄÄÄÄÄR!" när det kommer... typ.
Det var faktiskt rätt länge sedan jag lyssnade på musik, så nu sitter jag och lyssnar på blandad musik (för det är vad man minst sagt kan säga om min dator).

Jag ber om ursäkt för dåligt uppdaterande, dåligt uppförande på msn, dåligt initiativtagande, dåligt brevsvarande och allt möjligt annat som jag är medveten om att jag inte varit så bra på att sköta på rätt sätt på sistone. A thousand apologies.

Åh! På tal om engelska så var jag och skrev under några ansökningspapper idag (om studieuppehåll) och det känns väldigt skönt att ta tjuren vid hornen och inte bara sitta och bekymra sig över att den är där och hoppas att den inte ska stånga mig.
(Dessutom fick jag veta att jag fått VG, maxbetyg, i en kurs, så det fick mig på superhumör ^^ Jag måste ju få skryta lite i mitt i övrigt stora misslyckande som jag annars delar med mig av, right? :D)




-




Vad gäller inför morgondagen/helgen?

Själv ska jag till Albin imorgon (dock vet jag inte vilken tid jag kommer hem, så vi får se hur det där löser sig) och hitta på någonting och på lördag ska jag hem till Sarah :)

-




Dock har den här veckan dödat mig ekonomiskt, eftersom jag har varit tvungen att betala mat för två personer ur den lilla kassan jag har + att jag gick på stan en dag (förödande) för att byta ut böckernas och filmernas umgänge mot lite shoppinglyckokickar :D dock borde jag kanske sluta köpa så mycket smink -.- Jag skulle kunna uppdatera min blogg med saker jag köpt nästan varje dag, men jag är rädd att det inte skulle bli alltför roligt för er:

"Idag har jag köpt tre ögonskuggor, russin, ett läppstift och grahamsmjöl" xD

-




Böcker jag läst i veckan:

Vattenmelonen /Marian Keyes/
Det tolfte kortet /Jeffery Deaver/
Vid nästa fullmåne /Veronica Wägner/

Påbörjat Liftarens guide till galaxen /Douglas Adams/ för typ tredje gången. Den är ju så fruktansvärt lång att man hinner glömma bort det mesta, utom att man tyckte att den var bra, men skum.

-

Dessutom säger Lars Winnerbäck alltid saker bäst på hösten.
Eller, hans låtar passar bäst in i mitt liv på hösten. Vilket jag inte vet om jag ska se som något positivt. Det kanske är hans fel att jag är höstdeprimerad för att jag försöker passa in i hans texter? ;)
Nä, men det känns faktiskt bättre att passa in i texterna, eftersom han förmodligen skrivit någonting som han antingen vet att någon han står nära har varit med om eller något som många kan identifiera sig med. Båda de där alternativen innebär i alla fall att någon annan har varit med om ungefär samma sak som jag har. Vilket alltid är en tröst. Om man ska vara en elak människa, allltså.

-

Joakim kommer inte att gilla det här inlägget. Alldeles för mycket text, kommer han att tycka.

-

Imorgon blir det rejäl städning här. Packa med det viktigaste som jag kan få med mig hem som jag inte överlever utan tills jag får med mig allt när jag flyttar.
Har som sagt ingen aning om när det blir riktigt, vet bara att det blir innan sista november (för då SKA jag vara ute ur lägenheten), men förhoppningsvis blir det väl tidigare än så. Jag kommer i alla fall inte ha någon anledning att vara här, så jag kommer nog mest att bo hemma ändå.

Ja, det där var väl en hyfsad update av mitt liv :)

Kram på er, älsklingar!
För jag tror att alla som läser min blogg bryr sig om mig
och jag mår så mycket bättre när folk bryr sig.
du bryr dig, även om du inte vet om det än

Ni är det bästa jag har!
Puss







4 kommentarer:

  1. Jag bryr mig. Jättemycket!

    SvaraRadera
  2. =) Hej, du nu tycker jag det är dags att vi hittar på nåt, du och jag och så får vi snacka igenom våra kompliceradeliv ;)

    SvaraRadera
  3. =) Nu tycker ja också de är är dags vi hittar på nått

    SvaraRadera
  4. Louise: Jag vet ^^ Dito.
    Vi kan kanske ses till veckan?

    Lina: Ja, definitivt och absolut är mitt svar till det :P :)

    Jocke: Jag försökte ju, men du ska ju alltid sova ;)

    SvaraRadera