tisdag, mars 16

Saker jag irriterar mig på:

- kokosflingorna i min müsli. Seriöst, jag får sår i gommen när jag äter müsli... Ska det vara så???
- lärare som inte berättar om uppgiften man ska göra förrän dagen innan den ska vara inlämnad och ändå lättsamt kan säga "förlåt att jag glömde berätta det här, men det ska väl inte vara några problem?" - yeah right...
- att vara vaken hela natten för att lösa ovanstående irritationsproblem.
- att vissa busschaufförer inte öppnar framdörren när man vill kliva av, så man måste gå dit bak.
- personer som pratar illa om någons beteende och personen ifråga beter sig likadant själv
- folk som kommenterar mitt utseende på ett negativt sätt.
- folk som har talang för något men förnekar att de ens är bra på det de gör
- smulor i sängen.
- att det (några timmar efter jag har städat) ser ut som ett bombnedslag och att jag måste börja städa igen, även fast det inte är jag som stökat till lägenheten/rummet.
- de som inte accepterar att jag är rädd för något och försöker säga "Nej, men inte är du rädd för ***, det som är så ofarligt/lätt/kul" och avfärdar mina rädslor och tjatar på mig att jag ska göra det ändå...

o.s.v.

2 kommentarer:

  1. -smulor i sängen


    Word! Det är typ lika hemskt som att gnissla bestick på en tallrik.

    SvaraRadera
  2. Ja, usch! Och hur mycket man än försöker borsta bort smulorna så finns det alltid lite lite kvar :(

    SvaraRadera