onsdag, mars 10

Mmm, sitter och skriver in låtar i min ackordbok nu. Börjar ha en hel del :)
Här är listan. Vissa är låtar jag lärt mig för att kunna ackompanjera andra och vissa är enbart för mig själv, eftersom ingen jag känner (som sjunger, i alla fall) känner till de sångerna.

1. Oasis - Don't look back in anger
2. Coldplay - The Scientist
3. Aimee Mann - Invisible Ink
4. Dia Psalma - Luft
5. Katie Melua - What I Miss About You

6. Radiohead - Lucky
7. Regina Spektor - Braille
8. John Denver - Annie's Song
9. Dan Andersson - Jag väntar
10. Håkan Hellström - Det är så jag säger det

11. Amazing Grace
12. Johnny Cash - Folsom Prison Blues
13. Olle Adolphson - Trubbel
14. Björn Afzelius - Fröken Julie
15. Tori Amos - A Sorta Fairytale

16. The Cure - Friday I'm in Love
17. Amy MacDonald - This is the Life
18. Evanescence - My Immortal
19. Peter Jöback - Guldet blev till sand
20. Johnny Cash - Hurt

21. Lars Winnerbäck - Söndermarken
22. The Cardigans - You're the Storm
23. Kent - Socker
24. Anthem (från Chess)
25. Bright Eyes - The Calendar Hung Itself...

26. Eric Clapton - Layla
27. Anna Nalick - Breathe (2 AM)
28. Radiohead - Exit Music (for a film)
29. Niklas Strömstedt - Sista morgonen
30. Bullet For My Valentine - Tears Don't Fall

31. Blue Foundation - Eyes On Fire
32. Rie Fu - Life is Like a Boat
33. Johnossi - Summerbreeze
34. Sonata Arctica - The Misery
35. Håkan Hellström - Nu kan du få mig så lätt

36. The Highwaymen - Highwayman
37. Mark Cohn - Walking in Memphis
38. Leonard Cohen - Hallelujah
39. Cornelis Vreeswijk - Polaren Pär är kärlekskrank
40. Peter Jöback & Sissel Kyrkjebo - Gå inte förbi

41. The Highwaymen - American Remains
42. The Animals - House of the Rising Sun
43. Lars Winnerbäck - Faller
44. Sonata Arctica - Mary-Lou

2 kommentarer:

  1. Sv: Japp, dragonball stämmer bra! Fastnade som fan för det när jag gick i 7:an tror jag, eller 8:an..minns inte riktigt. Så nu har jag alla 42...nödvändigt ^^

    SvaraRadera
  2. Överlägset bästa låtarna där: Layla och House of the Rising Sun ;)

    SvaraRadera