onsdag, mars 17

Dröm

Inatt drömde jag två drömmar. Korta anteckningar om mina drömmar följer (skrev ner dem imorse och kommer inte ihåg hur jag ska utveckla riktigt):

Det var min födelsedag och alla skulle fira mig. tårta i kras, lisa och sebastian, farmor och farfar var där, magnus bakade med "leverpastejspapper", pepparkaksdeg, limpa och majonnäs,

Jocke friade hemma i kusmark, ville ha silverring (julias namn på, jättestor), mamma kom in och störde mitt i proposal, så jag bad henne gå en stund, for till kriti och åt drack typ upp hela deras lager med alkohol, mamma ringde och hade panik för att vi var spårlöst borta och hon hade hört att det var några som kraschat med bil i kåge, körde bil tillbaka själv, hamnade typ i kalvträsk någonstans, DÅ körde jag plogbil, några ekorrar hejade på mig för att jag skulle köra över någon på vägen.

vi hade franska, jag och ida s.
kom massa andra personer också, men ingen av dem ville gå franska egentligen. ingen lärare hade kommit heller. alla andra satt och tjatade om att de verkligen inte ville gå franska, så jag sa till dem för att jag inte ville att läraren skulle bli ledsen (trots att den inte var där än). Klas Holmberg var där. Kom på att jag läst franska steg 1 och 2 och undrade vad jag gjorde där egentligen eftersom det var steg 1. Alla var två år yngre än mig, för plötsligt var inte ida där heller.
inlåsta på skolan, svahn var i aulan och visade elise-filmen och vår projektarbetesfilm. efter det kom en film där alla som var kvar på skolan fick visa upp sina talanger och det hade tydligen filmats under den tid vi var inlåsta. men jag hade ju inte visat något tänkte jag, skönt då slipper jag vara med i filmen. gick till biblioteket för att jag tänkte plugga lite franska, då tog tre stycken tag i mig och sa att vi skulle dansa salsa och jag hängde med som en trasdocka ungefär och det var tydligen min talang, för det filmades.

sedan var det en innebandymatch på ishockeyplanen, bara det att det inte var någon is, utan bara snö och inte var det några klubbor eller någon boll heller. Man skulle bara springa så fort man kunde och krocka in i motståndarlaget. Yes, tänkte jag och ville vara med. fick inte vara med på klas lag, så jag gick på andra sidan och frågade och då var samuel och sarah där, men de spelade inte utan var avbytare, så jag tänkte att jag skulle hänga med dem tills jag fick spela också. sarah hade en tröja som visade hennes bröstvårtor så jag frågade om hon blivit blöt och kanske ville byta till en tröja som inte gjorde det. Nej nej, det ska vara såhär.
Tittade bort. Sarah borta, samuel låg på golvet och rullade runt. jah...

4 kommentarer:

  1. Haha, i jämförelse med dina drömmar så är ju mina helt normala xD

    SvaraRadera
  2. bröstvårtor x) haha wtf!! hahaah rofl, gillade speciellt delen med "körde plogbil och ekorrarna hejade på" XD

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Haha, mina drömmar är helt off the charts ;P

    xD Sarah, du måste ju klä dig propert i mina drömmar ;)
    Och ja, den delen av drömmen var extra bisarr :P

    SvaraRadera