torsdag, oktober 1

Plus och minus måndag-torsdag

På plussidan

+ jag har inte varit i skolan en enda dag och har därför kunnat vila upp mig
+ jag har varit med Samuel och spelat tv-spel flera timmar i sträck
+ jag har hunnit se rätt många avsnitt av olika serier
+ jag har klippt mig hos den trevligaste frisörskan någonsin (Klara, tror jag hon hette)
+ jag har städat, tvättat, diskat och tyckt att det har varit roligt eftersom jag inte haft annat som stressat på
+ jag har fått en hel HÖG med smink av Sarah, vilket jag inte upptäckte förrän idag
+ Lars Winnerbäcks album 'Tänk om jag ångrar mig och sen ångrar mig igen'

På minussidan

- eftersom jag inte varit i skolan så vet jag inte vad som ska redovisas på redovisningen på fredag
- jag har spenderat mycket pengar på saker till hemmet och till viss del till mig själv också
- jag har inte haft så mycket tid över till att vara med Jocke
- jag är i allvarliga funderingar om jag verkligen vill bli lärare och jag känner att jag hellre skulle bli frisör/makeup-artist, men det känns som en omöjlig tanke
- eftersom jag har dessa tankar så känns det jättedåligt att tänka på skolan som jag missat en del i och som jag inte känner att jag har tillräckligt energi eller motivation för att plugga så mycket som det krävs till
- jag saknar min familj

Men angående pluggandet så ska jag försöka hitta motivationen, men just nu känns det mörkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar