söndag, oktober 25

Tj-tj-tj-tjena people!

Jag är till 99% säker på att jag har gått med på den sämsta dealen i mannaminne. Eller åtminstone i mitt minne för den senaste veckan.
Disken hopar sig på arbetsbänkarna och till och med spisen är täckt av smutsiga kastruller och annat. I min ondskefullaste min satt jag och småflinade åt att det hela helt var Jockes ansvar.
...Tills han föreslog ett utbyte mot en timmes massage för att jag skulle ta mig an berget. Och jag lovar, det är ett fucking isberg, det där. I kastrullerna står det glas som jag inte sett tidigare o.s.v.
"Men massage, det är sällan jag får det, och en TIMME, dessutom!" (tänk er "på en TOOORSDAAAG?"-uttrycket från Johan Glanssss - nej, jag vet inte hur man skriver när någons namn slutar på s och man ska skriva "hans" - klipp från Stockholm live (som alla har sett, om inte annat så finns länk längst ner) så förstår ni kanske min glada förvåning när han erbjöd sig detta.
Svag som jag är så gick jag med på det. Har nu fått en halvtimmes massage och ska få resten imorgon när jag har diskat, Jag hör av mig om jag överlever isberget, eller om jag går på grund...

Btw, är det bara jag som har fastetsat en bild från samhällskunskapen på näthinnan så fort någon nämner isberg? Bilden föreställer mörkertalet i anmälda brott, typ...
På andra plats på näthinnan är såklart Titanic. En film som jag för övrigt börjat uppskatta mer med åren.

Imorgon ska jag se Ever after för att bringa gamla högstadieminnen till liv (Jocke har dessutom lovat att han ska se den med mig, hohohoo) och jag ska nog även ge mig på A walk to remember. Har dragit mig för att se den filmen - inte för att jag inte tror att jag kommer tycka om den, utan tvärtom. Jag tror att jag kommer gråta som *** när jag ser den och jag är verkligen inte i gråtarmood just nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar